Clarion 1991

Forum Modellspecifika forum 9000 Clarion 1991

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2014-05-11 19:12 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Molte
    Deltagare

Hej!

Jag behöver en adapter mellan Clarion-radio/kassetdäcket till bilens kablage. Jag har letat runt på nätet och funnit många varianter men inte just den jag behöver.

Jag behöver den enligt bifogad bild. Någon som vet var man kan få tag på en sådan adapter?
    Bilen är från 1991 och det ska även stereon vara.

MVH

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

henrikg
    Deltagare

Jag har tyvärr ingen sådan radiokorg över som du söker (har likadan stereo i min og900), men för allmän nördighet så har jag gjort en hel hemsida om just dessa stereos. Där kan du även hitta artikelnummer på det du söker! Det är alltså US-stereo som vi pratar om och som aldrig såldes i Sverige.

http://saabclarion.doda.se

Kommer då och då på försäljning på eBay.com, sök på ”Saab clarion”

Mvh
    Henrik

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Kanske har en lös radiokorg.
    Ska kika

Molte
    Deltagare

Det har löst sig, tack annars! Nu är hela stereon inkopplad och fungerar fint. Det som önskas skulle i så fall vara en komplett CD-spelare med korg och kablage för att kunna spela lite skivor på långturerna.

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng