Demontera tändningslås 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 Demontera tändningslås 9000

• Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-02 10:38 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    filbrun2
    Deltagare

Hej får ej bort tändlåset på min 9000 CC -93 med airbag.

Jag vet att jag ska ha tändlåset i tillbehörs läget och köra in ett litet borr i hålet några cm ner men får fortfarande inte ut låset.

Tog bort dom 2 insexskruvarna som låste kontakten bakom nertill på låset och sen gick det inte att vrida om tändlåset mer… Har jag gjort bort mig och/eller var det nån mysko spärr som gick i???

Finns det nån 9000 Guru här? 🙂

MVH Filip

Janne Hagnell
    Moderator

Det är precis så du ska göra. Har du testat att trycka på spärren och samtidigt vrida nyckeln försiktigt fram o åter?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

filbrun2
    Deltagare

Jag testade det men lyckades inte. Men nu gick ju tändlåset i baklås av nån anledning när jag tog bort bakdelen…

Janne Hagnell
    Moderator

Urk, låter som det bara är våld som gäller nu… 😕

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng