det börjar dra ihop sej mot ventiljustering på H
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / det börjar dra ihop sej mot ventiljustering på H
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / det börjar dra ihop sej mot ventiljustering på H
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2009-10-03 18:16 av mook.
-
FörfattareInlägg
-
jaop, nu till helgen ska alltså äntligen grejorna plockas ner och skickas på lättning/planing/omslipning, och i och med detta skall ventilerna justeras in efter den nya kammen, så precis när jag satt mitt uppe i emailandet till dom inblandade firmorna så slog det mej, jag kan INGENTING om ventiljustering.
Jag hade iofs en chans att lära mej för ett par år sedan men det var roligare att tramsa och leka bort tiden istället… :doh:
Men men, så det som krisar; jag hade tänkt skicka toppen till ett ställe som får göra både planing och ventiljustering, men, jag har ju ingen lust att vänta tills jag har fått tillbaka min kam, (här börjar jag fatta att jag inte har en susning..), kommer dom behöva kammen för att schimsa in ventilerna?
Sen, tänker jag ett snäpp till, kan dom överhuvudtaget göra justeringen på en lös topp, måste inte allting sitta ihop för att man skall kunna vrida runt motorn och ställa ventilerna en och en??
Det är minst sagt INTE aktuellt att köra in bilen till firman, då den är avställd.
Åker jag alltså på att köpa schims själv ( för dyra pengar :sick: ) och dessutom bevitna den möjliga katastrofen om jag försöker göre detta själv??
Hjääääälp meeej….. :crying:Nja toppen behöver inte sitta på motorn för att shimsa in, däremot måste givetvis kammen och överfall och rubbet sitta på toppen för att kunna shimsa in den.
Motortrimmar-firmor brukar ha shims i olika dimensioner så det tror jag inte du behöver göra.Saab 93B -59 (Blå)
Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.