Efterlysning: Vem äger 93 B -59 med reg nr BTP 845?

Forum Modellspecifika forum 92/93 Efterlysning: Vem äger 93 B -59 med reg nr BTP 845?

• Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2015-05-28 08:15 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    numbe
    Deltagare

Hej Saab-människor!

Kan någon i detta forum hjälpa mig att få kontakt med ägaren till den 93 B de luxe från 1959 som har registreringsnummer BTP 845?

Ägaren finns enligt uppgift i Katrineholm, är 35 år gammal, har ägt denna Saab i drygt tre år – och äger därtill ytterligare 11 Saabar.

Skälet till min önskan: Detta var min allra första bil. Jag köpte den av en kille på en bensinmack i Västerås för nästa på dagen 40 år sedan. Pris: 700 kronor. Saaben var då bara 16 år gammal och således nära nyskick. Den gick följaktligen perfekt och var mig till stor glädje i flera år. Att den redan då var udda passade min stil som 18-åring. 😉

Det skulle vara en nostalgiupplevelse av stora mått att få se bilen igen, egentligen oavsett skick i dag. Jag kan då till nuvarande ägare återgälda med lite proveniens från Saabens 70- och tidiga 80-tal, bland annat historier om bilens liv i England under ett år samt om hur jag slutligen bytte den mot en slaktad och fryst kalkon…

Så, om någon kan hjälpa mig hitta ägaren, tack på förhand!

/Göran, Linköping
    mats.goran.lundberg + snabel-a.gmail.com

stefan
    Deltagare

det är väl bara ringa bilregistret och få ägarens namn?

numbe
    Deltagare

Tja, kanske det. Inte lika kul dock – vore roligare att få kontakt entusiastvägen, tänkte jag.

jrocket
    Deltagare
    numbe
    Deltagare

Tusen tack, irocket!

Visst är det min bil – tydligen i princip orörd sedan jag lämnade den i en (annan) lada 1978. Häftigt att se att den nu blir fint renoverad.

Jag har nu också kontaktat ägaren Niklas/Saabsson.

Igen: stort tack för hjälpen!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.