elsystem 5d vs 3d cc og 900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / elsystem 5d vs 3d cc og 900
- Detta ämne har 8 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2010-10-27 20:15 av
Blocked.
-
FörfattareInlägg
-
@snurrbo wrote:
undrar kort och gott kan man använda elhärvan från en og 900 5 d cc i en 3d cc? skillnader?
inte fått något svar märkligt nog på stcs.hmmm
mvhDen direkta skillnaden jag kan komma på,är när det gäller antalet dörrar,uttaget till ditto elhissar/C-lås.
Ett system från en 5 drs går nog att använda i en 3 drs – men inte tvärtom.Snacka vi om ett komplett system som typ till inne i bilen måste du vara lite obs på årsmodellerna –
iallafall då det kommer sig till bilarna med 9000 stolarna (MY91 ->93) då dessa har helt annan kontakt till el-hissarna i mittkonsollen.Är det ute i motorrummet du syftar på –
vet jag att du inte skall plocka från en 2.1 då dessa har lite andra anslutningar som te.x på tomgångsmotorn.Exakt vad är det du vill göra ❓
skönt att äntligen få lite respons 🙂
tanken är ett komplett el system emd säkringsbox osv.
då som du aknske tittat på min nyöppnade projekttråd så byter jag endast för att det varit för många ”muppar å grejjat i mitt elsystem från 1980 och det har gjort sitt.
funktion som elhisskontakter, taklucka osv är inte av vikt utan endast det vitala till mätarhus, kylfläktar, lyktor, blinkers m.m.eftersom det blir en banräser.
har en saab 900 s från 91 på g som reservdelsbil då jag behöver komplett nytt chassie i stort sett också.sprut och motor styrning blir ju som sagt T5 är planen åtminståne.
Jag gjorde jo lite av en sådan operartion med rödluvan –
dock inte med så gammal kaross –
och hade en 3 drs elsystem till en 2 drs kaross vilket är det närmsta man kan komma det optimala i det läge.Jag skulle omedelbart inte se de stora hinder för att trycka i MY 91:an i en tom MY80 kaross –
låter snarare som en jätte kul idé/utmaning 😛oktober 26, 2010 kl. 20:03 #178810Har du redan införskaffad en donator bil om inte så har jag en 900s 93 som är komplett vad som gäller kabelhärvan 😉 med lucas system.
Mvh Nisse
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.