En mycket fin och välvårdad SAAB OG900i AB35J JUB-KAT 1988.

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / En mycket fin och välvårdad SAAB OG900i AB35J JUB-KAT 1988.

• Detta ämne är tomt.
  • Författare

En mycket fin och välvårdad SAAB OG900i AB35J-JUB-KAT 1988.
      Jag måste tyvärr sälja bilen på grund av att tiden inte riktikt finns för att fortsätta ta hand om den på det sätt den är värd. Önskar finna en ny ägare som har intresse och uppskattar en smått unik bil.
      Bilen är köpt 1989 av min far med 1550 mil på mätaren. Den underredsbehanlades och har rullat i norra Dalarna på måttligt saltade vägar. Jag övertog bilen 2013. De senaste 10-12 åren är den endast sommarkörd. Mätarställning idag ca 11440 mil!
      Bilen är nybesiktigad, två år till nästa besiktning.
      Olja och filter är bytt liksom bränslefilter, bränsletrycksregulator och drivremmar.
      Kopplingen är bytt innan jag övertog bilen.
      Mycket fin i lacken och till 99 % fri från rost. Dörrarna är hela och rostfria.
      (På en en del av bilderna ser man ljusa ”fläckar” på dörrsidorna, det är reflexer från omgivningen, alltså inga fläckar i lacken).

SAAB firade 50 års jubileum som företag 1987 genom att tillverka en jubileumsmodell av SAAB 990i som kom som årsmodell 1988. SAAB tillverkade 300 bilar av den här modellen.
      Karossen är tredörrars halvkombi och färgen är mörk Odoardo gråmetallic.
      Tvålitersmotor med 8-ventilstopp med insprutning samt katalysator, effekten är 110 hk.
      Oxblodsfärgad skinnklädsel.
      5 växlad manuell, manuell sollucka, farthållare, kromad grill, servostyrning, tonade rutor, specialstripe och Super Inca alufälgar.
      Motorvärmare och kupeuttag.
      Bilen är utrustad med ett original larm, osäker på funktionen. (har inte vågat testa).
      Original hängande innertak, påverkar bara baksätet.
      Fler bilder kan mailas till den intresserade.
      Pris 52000 kr

oktober 20, 2022 kl. 14:50 #497814

Bilen är såld.
        / Mats

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.