Entusiast försäkring Turbo S 1993!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Entusiast försäkring Turbo S 1993!!

• Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-02-18 21:28 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    t16s
    Deltagare

tjrna

har som rubrik en og900 Aero 1993:a som jag skulle vilja ha entusisast försäkring på , men på MHRF så går det ej då det gäller bilar till -91 tror jag det va..

helt sjukt att det kan gälla en bil på 91 då det inte skiljer så mkt på en 91 eller 93:a

men visst gränser finns det överallt:)

och 20 år är ju bilen visst nästa år, så då kan man ju ha bilsport och MC .. så man kanske ska vänta

eller vad säger ni, har ni nåt annat bra tips om nån bra försäkring till sin pärla 😀 ??

mvh andreaas

cabmange
    Deltagare

Du kan ha bildligt mc om du är medlem i turboklubben.

//mh

William
    Deltagare

Det är väl 20 år på både mhrf och bilsport mc, om de inte kan göra ett undantag kanske?

Martin
    Deltagare

Hej
    Det är inte helt sant att det inte går att försäkra en 91:a. Har du MHRF tidigare är det inga problem. Jag har haft min 1992 cabbe i flera år hos MHRF och i år blir det riktigt billigt. Skulle olyckan vara framme är MHRF mycket bra att ha att göra med. Dessutom går det lilla ekonomiska överskottet tillbaka till medlemsklubbarna och medlemmarna.

Från MHRF hemsida;
    Helförsäkring bil och mc 1980-1991
    Grundpremie för ersättning upp till 4 prisbasbelopp (171.200:-) för bil och 2 prisbasbelopp (85.600:-) för mc. Tillägg för enhet om 2 extra prisbasbelopp (85.600:-) är 95:-. Max 30 prisbasbelopp. Årspremie 572:-

Helförsäkring samlarbil 1992-2001
    Endast för den som sedan minst ett år haft, och har, en gällande MHRF-helförsäkring för bil tillverkad t.o.m. 1990. Grundpremie för ersättning upp till 4 prisbasbelopp (171.200:-). Extra prisbasbelopp kan i vissa fall köpas till. Årspremie 1.754:-

@T16S wrote:

tjrna

har som rubrik en og900 Aero 1993:a som jag skulle vilja ha entusisast försäkring på , men på MHRF så går det ej då det gäller bilar till -91 tror jag det va..

helt sjukt att det kan gälla en bil på 91 då det inte skiljer så mkt på en 91 eller 93:a

men visst gränser finns det överallt:)

och 20 år är ju bilen visst nästa år, så då kan man ju ha bilsport och MC .. så man kanske ska vänta

eller vad säger ni, har ni nåt annat bra tips om nån bra försäkring till sin pärla 😀 ??

mvh andreaas

gindemo
    Deltagare

Jag försäkrade min cab hos Bilsport & mc innan den var 20år. Tror det kostade ca 2000:-/år då.
    När den blev 20år så sänktes premien till ca 1000:-

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng