Erfarenheter, byte av topplocks packning
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2005-04-18 15:56 av anders dahl.
-
FörfattareInlägg
-
april 8, 2005 at 17:55 #86074
Om du tydligt ser att packningen har gått sönder,alltså är sprucken eller liknande så är det nog lungt.Men jag brukar aven kolla toppens rakhet med en lång vinkelhake eller ett vattenpass,de brukar vara raka.Är du osäker kör till en mekanisk verkstad och be dem kolla den med en stållinjal.Lycka till.
På min 99a som är i gjutjärn från topp till tå byte jag bara packningen och många mil senare funkar den ännu
Men om jag får låna din tråd om exact samma grej gällande en 900 turbo -91 är det aluminium topp o grejer? den har förmodligen kokat lite (nästan på de röda) innan den stängdes av.
plana lr icke plana?På min 99a som är i gjutjärn från topp till tå byte jag bara packningen och många mil senare funkar den ännu
Hrrmm…
Det sitter aluminiumtopp även på b-motorn…/BesserKrister K
ok men tydligen gick de bra *tur*
Hur mycket krävs för att toppen skall bli skev? Om man är innan för det röda när de börjar koka för så känsligt kan det väl inte vara. Man har ju sett de som de bara bolmar vatten ånga om motorn då kan jag förstår att saker blir skevaapril 18, 2005 at 15:56 #86079Kokar det så kokar det! Hur tempmätarn står när det kokar är inte intressant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.