Färgkod Saab 900 -92

Forum Modellspecifika forum OG900 Färgkod Saab 900 -92

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-12 20:02.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

triumph99
    Deltagare

Hej! Har en bekant som har en vit 900 -92:a som vi skulle behöva ta reda på färgkoden till! Problemet är att vi inte vet var den står nånstans på bilen? Vi har tittat under huven, men tydligen sitter inte färgkodbrickan på samma ställe som på trubbnos-900:orna!

Det enda nummer vi hittade var följande: 7209612 92. Och vad är det för nummer egentligen? Det låter ju ovanligt långt för att vara färgkodnumret!

Själv så misstänker jag att bilens färg är ”233 Carraravit” (en kulör som tydligen bara fanns -92 och -93) då det är en lite lite mörkare kulör än den Cirrusvita 900 -84 som en kompis till mig har! Kan det stämma tror ni? Någon mer vit Saab-kulör som fanns vid den tidpunkten känner inte jag till! Skulle som sagt också vilja veta var färgkodbrickan sitter på denna årsmodell!

Mycket tacksam för all hjälp!

cabmange
    Deltagare

öppna luckan i skuffen till reservhjulet så skall den sitta där på vänstra sidan.

Magnus

triumph99
    Deltagare

Tack så mycket för svaret! 🙂 Då får vi ta och kolla upp det!

saaben
    Deltagare

hej. det är garanterat carreravit 233. den är lite ”gråare” än cirrusvit 153.

har en og900 -92 själv som är just carreravit.

triumph99
    Deltagare

Nu har vi konstaterat att det är ”233 carreravit”, precis som jag misstänkte! Vi hittade färgkodlappen, den sitter klistrad på vänster framdörr på den bilen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng