Fel på halvljusautomatik 9000

Forum Övrigt Allmänt Fel på halvljusautomatik 9000

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-10-15 12:43.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

magnus lindberg
    Deltagare

Jag vänder mig till den bästa av läsekretsar med en fråga:
    Om halvljusautomatiken i min 9000 CDE 2.0 16V -96 slutat fungera, var skall jag söka felet? Har än så länge (i det mörka garaget på jobbet i Ekerö Centrum) bara kunnat konstatera att felet är intermittent, samt att samtliga säkringar under instrumentbrädan verkar vara hela. Belysningen fungerar när jag vrider ljusreglaget medsols, men inte när reglaget står till vänster.

jrt
    Deltagare

Lödningarna i ljusreläet eller glödtrådsvakten. Sitter i dosan framför batteriet!!

//Roger

magnus lindberg
    Deltagare

Tackar. Skall knalla ut i garaget och forska lite.
    //
    Nu har jag gjort det. Tamejf-n visade det sig att säkringsj-vl-n nr 31 var trasig fast den såg hel ut… nåja, det blev ju en billig reparation!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng