finn 2 fel…

Forum Övrigt Allmänt finn 2 fel…

Detta ämne innehåller 13 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-18 16:42.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22956

    axelg
    Deltagare

    Hittade denna bild i arkivet från sommarens resa som var lite lustig… finns åtminstone 2 fel i den 😉 (ingen modifierad bild)

    #163700

    Beeos
    Deltagare

    Han har alltså en styrkula i en amerikanare? 🙂

    #163703

    rune
    Deltagare

    Ingen nyckel i täningslåset i ca 90 blås och tändplattan brevid !

    #163704

    axelg
    Deltagare

    Beeos: Förstår inte riktigt, köpte styrkulan i ukraina 🙂

    bara ett fel kvar då 😉

    #163723

    900lyx-82
    Deltagare

    Borde inte styrkulan sitta till vänster på ratten??

    #163730

    axelg
    Deltagare
    900lyx-82 wrote:
    Borde inte styrkulan sitta till vänster på ratten??

    vet faktiskt inte, kändes naturligt på högersidan… Kanske är för att jag är vänsterhänt?

    #163737

    hotrodder
    Deltagare
    Axel G wrote:
    900lyx-82 wrote:
    Borde inte styrkulan sitta till vänster på ratten??

    vet faktiskt inte, kändes naturligt på högersidan… Kanske är för att jag är vänsterhänt?

    Styrkulan sätter man på motsatta sidan som växelspaken, allt annat är tokigt eftersom man vill kunna hålla i kulan samtidigt som man växlar.

    #163785

    axelg
    Deltagare
    Hotrodder wrote:
    Axel G wrote:
    900lyx-82 wrote:
    Borde inte styrkulan sitta till vänster på ratten??

    vet faktiskt inte, kändes naturligt på högersidan… Kanske är för att jag är vänsterhänt?

    Styrkulan sätter man på motsatta sidan som växelspaken, allt annat är tokigt eftersom man vill kunna hålla i kulan samtidigt som man växlar.

    Där har du en poäng… men hur gör man då om man bara kör i varma länder och långa sträckor (så gott som bara 4an) och gillar att ha en kromad armbåge som sticker ut?

    Nåja, det sista ”felet” som jag tänkte på var i alla fall att växelspaken står på back. Lite svårt att se men om man vet om det så ser man det 🙂

    Mvh

    #163792

    hans h
    Deltagare

    Är det alltså en bil med backen i och nyckeln ur. Men med mätaren på landsvägsfart?
    Antingen är mätaren fel eller så frirullar den rätt fort… 😮

    #163801

    axelg
    Deltagare

    nja… en lustig historia, eller egentligen inte alls särskillt lustig.

    Det var en gång två fulla vänner i Rimni, Italien. När de kom hem till bilen och skulle sova så såg nyckeln lite ledsen ut:

    Vi skulle möta upp alla vänner på franska rivieran, Cannes två dagar senare. Förgäves letades låssmeder i Rimni som kunde skapa en ny nyckel vilket de även hade kunnat, om de hade haft ämnet :(.

    Till slut kom jag fram till en lösning. Ringde en av vännerna som skulle flyga till Cannes och bad honom ta med reservnyckeln. För att sedan ta oss dit (det är en ganska bra sträcka) så vart jag tvungen att tjuvkoppla bilen. Backspärren utgjorde dock ett problem och i brist på annan lösning kopplade jag ur länkaget framme vid lådan, la i tvåans växel och körde ut på motorvägen där jag sedan stannade, la i 4an och satte iväg mot Cannes…

    Blev inte allt för många stads sightseeingar påvägen dit kan jag ju säga. Och det vart lite irriterande långa startsträckor efter mackar och vägtullar. Men gick gjorde det!

    #163820

    mojje
    Deltagare

    Kul liten historia! Kanske inte det smidigaste sättet dock? Men alla sätt är bra utan de dåliga!

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

    #163822

    axelg
    Deltagare
    Mojje wrote:
    Kul liten historia! Kanske inte det smidigaste sättet dock? Men alla sätt är bra utan de dåliga!

    visste inte riktigt hur jag skulle göra och måste säga att jag fortfarande inte har kommit fram till ett smidigare sätt.

    kom fram till 3 lösningar där jag stod i Rimini:
    1. Skicka ner nyckeln med post/DHL (skulle ta för lång tid, var en fredag och skulle hämta 5 vänner vid nice flygplats på söndagen)
    2. Hitta en låssmed som kunde dyrka / göra en ny nyckel (lyckades inte med detta hos någon av de 6 låssmederna som fanns i Rimni)
    3. Borra upp låset (kändes taskigt då jag hade nyckeln hemma och det är samma lås i dörrarna. Dessutom verkade det som ett litet projekt när jag läste om det på forumet +att verktyg behövs)
    4. Göra som vi gjorde

    har du ett 5e så tar jag gärna det till nästa gång.. Eller ja,det blir nog ingen nästa gång, inte för mig i alla fall. Men någon annan stackare kanske står där om 5 år och hittar tråden 🙂

    Mvh

    #163830

    mojje
    Deltagare

    Det verkar vara det bästa alternativet, men jag håller fast vid inte smidigt :duck:
    Men vi kan konstatera att på myten om att de gamla Saabarna skulle vara enkla att stjäla visar väl detta motsatsen ändå 🙂

    En sak är säker dock, det verkar som de gamla Saabarna försätter sina ägare i ska vi säga spännande situationer. Man har ju själv hamnat i en del och varje gång man träffar en Saabfrälse finns det alltid någon trevlig anekdot.
    Är alla Saabägare fiffiga problemlösare? 🙂 :light:

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

    #163832

    mattias e
    Deltagare

    Är nog så att de tvingas bli det och inte av egen fri vilja :banghead: :schpöstraaff:

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng