Fråga om högtalare SAAB 900s -96

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Fråga om högtalare SAAB 900s -96

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-08-21 21:20 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    jonas
    Deltagare

Tog bort alla högtalare i bilen idag eftersom det va otroligt uselt ljud(alla högtalare sprängda av förra ägarn) Och eftersom inte denna saaben har dörrhögtalare så får det bli att montera dit högtalare vid senare tillfälle. Men frågar er som är experter på billjud, funkar det om jag köper två hyffsat bra 3,5or till instrumentpanelen och bara kör med dem? Inte meningen att fixa fram värsta monsterljudet men vill bara ha ett någonlunda bra ljud. Tänkte skippa bakre högtalarna med eftersom min budget inte tillåter mig att köpa alltför mycket billjud nu. Så min fråga är som sagt, blir det okej ljud om jag bara installerar instrumenthögtalare och kör med dem? Stereon jag har är en pioneer 4X45w, 9år gammal men helt ok för sin ålder.

Tacksam för svar från er som vet bäst!

reino
    Deltagare

Kändes onödigt med två likadana trådar, så jag tog bort ena. 😉

Men angående billjudet.
    Du kan absolut köra med enbart 3.5or fram, men det är inget jag skulle rekommendera, då du tappar mycket av det lägre registret. Självklart är det ju bara du som kör bilen som kommer lida av det så du bestämmer ju helt själv där.
    Själv hade jag nog sökt begagnat i första hand om budgeten är tajt. Jag har ett par orginal 3.5or liggande från min gamla 9-3a om du vill ha dom.

På skroten kan du nog hitta hyfsade orginal 6x9or för en billig peng.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng