Framskärma saab 900

Forum Modellspecifika forum OG900 Framskärma saab 900

Detta ämne innehåller 24 svar, har 12 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-12-17 19:36.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare

Hejsan
    Nån som vet vart man kan få tag på skäma till 900 79-93?
    Har kollat nästen överallt, och fortfarende inte hittat nånstans.
    Kanske nån som har nån liggandes som vill sälja.
    Bor kring Örebro.

Tack
    MVH Anders

joacim
    Deltagare

Hej!

Jag är också ute efter nya skärmar,
    Minst 4st är jag ute efter, 2 till var sida.

Har hört att det finns piratpressadde skärmar men vet inte hur passformen är på dessa dock!

Jag är ny här men som jag har förstått så fixar saab klubben vissa plåtdetaljer på egen hand?
    Kan man inte starta upp tillverkning av dessa skärmar? Bör ju vara på tapeten då det finns många som vill renovera dessa gamla klenoder till bilar nu!

Dom är inte bara at pressa. Det bästa vore att kontakta Klokkerholm Kaross delar i Danmark, och höra med dom vad dom har att säga. Dom tilverkade förut, men idag finns det inte att köpa i en enda affär.
    Det bliver svärt med dom beg, att få det snyggt med Svets punkterna, då dom kommer at bli stora och fula, när man inte kan anvenda håltången som man gör på den nya skärmen.

Klokkerholm tillverkar fortfarande.

Klokkerholm tillverka inte längre. Det är idag bekräftat pr. e-post.

Det gör inte saken lättare.

Då är jag felinformerad.

saablar
    Deltagare

Mina ena framskärm är också slut. Sitter den bara på butlar eller är den svetsad också?

stefan
    Deltagare

Klokkerholm tillverkade inte dessa själva vad jag minns utan italienarna. Tyvärr är dom skoningslösa när det gäller verktyg och så fort de anser att marknaden är över eller att verktyget kanske gick sönder så är det rakt i kvarnen med alltihopa.
    Hade en väldig mailkonversation med tillverkaren om just skärmarna till 96 när de försvann men det var som att diskutera med en vägg, verktyget var utslitet och marknaden noll, punkt slut och att spara verktyget? nej varför det.

gnestakalle
    Deltagare

joacim
    Deltagare

Jag har kollat med http://www.jimellissaabparts.com ang bla skärmar men dom har inte mycket kvar till og900 i lager, Det börjar sina även för dom!
    Nä, Självklart är det inte bara att bara pressa!, Var milt sagt bara 😉

Åt andra sidan så har jag kollat med ett företag i kina som tillverkar skärmar till massa andra märken,
    Tillverkaren hade svårt att se en marknad för dessa skärmare, Men jag förklara att dom börjar bli på tapeten för att fixa i ordning nu och att rost i skärmen är en sjuka på väldigt många av dessa skärmar,

MEN om dom kan tillverka dessa (Väntar på priser) Så gäller det att göra ett redigt stort gruppköp, Tillverkaren kunde tänka sig att starta upp tillverkning av dessa skärmar, Bara rätt antal köptes! Väntar på svar om hur många som behövs!

Finns det intresse tro?

Ska försöka få hem ett prov på en skärm för att kolla passform och så!

Martin
    Deltagare

Ge gärna mig lite mer info så kan jag kolla bland de utländska klubbarna.
    Där finns säkerligen en stor marknad.
    Dessutom är 900 kultförklarad på ett helt annat sätt än här hemma @joacim wrote:

Jag har kollat med http://www.jimellissaabparts.com ang bla skärmar men dom har inte mycket kvar till og900 i lager, Det börjar sina även för dom!
    Nä, Självklart är det inte bara att bara pressa!, Var milt sagt bara 😉

Åt andra sidan så har jag kollat med ett företag i kina som tillverkar skärmar till massa andra märken,
    Tillverkaren hade svårt att se en marknad för dessa skärmare, Men jag förklara att dom börjar bli på tapeten för att fixa i ordning nu och att rost i skärmen är en sjuka på väldigt många av dessa skärmar,

MEN om dom kan tillverka dessa (Väntar på priser) Så gäller det att göra ett redigt stort gruppköp, Tillverkaren kunde tänka sig att starta upp tillverkning av dessa skärmar, Bara rätt antal köptes! Väntar på svar om hur många som behövs!

Finns det intresse tro?

Ska försöka få hem ett prov på en skärm för att kolla passform och så!

mr aero
    Deltagare

@anders_kristensen wrote:

Hejsan
    Nån som vet vart man kan få tag på skäma till 900 79-93?
    Har kollat nästen överallt, och fortfarende inte hittat nånstans.
    Kanske nån som har nån liggandes som vill sälja.
    Bor kring Örebro.

Tack
    MVH Anders

Har skickat pm till dig….

stefan
    Deltagare

Det minsta problemet är att hitta en tillverkare i kina……………..det finns dussintals som gör karrosseridelar på beställning. Kan dock livligt föreställa mig att det handlar om tusentals om verktyget ska betalas med produktionen. Annars får man ju betala det med x antal hundra tusen.

joacim
    Deltagare

Absolut är det så.
    Därför måste det göras ett redigt stort köp som jag skrev innan!
    Jag har även kontakt med privatperson i kina som kan hjälpa till!

Jag väntar på mer svar på mina frågor ifrån tillverkaren så jag återkommer med mer 😉

joacim
    Deltagare

Kolla min mail nu och har fått svar ifrån en tillverkare att skickar jag en orginal skärm till dom så kan dom göra skärmar till 100% efter den!
    Väntar på priser bara!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng