Från Västgöta loppet 091003

Forum / Övrigt / SSR / Från Västgöta loppet 091003

Forum / Övrigt / SSR / Från Västgöta loppet 091003

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 4, 2009 at 13:21 #20884

      Fick för första gången prövat på att köra regularity i skogarna på trevliga vägar kring Vara med omnejd.

      Många bilar av alla de slag kom för att utmana regnet och motståndare.

      Vi började med att kalibrera in trippen på en uppmätt sträcka av arrangören efter omräkningar och programmering av trippen tyckte vi att detta skall nog bli bra vi hade ju ingen Halda tripp precis utan fick va nöjda med vår cykeldator.

      Taggade till topp utan att fatta hur det fungera, med frågor i huvudet vad betyder detta, hur gör man här, fick vi startat och iväg gick det.
      Lite klarna i huvudet under resan och ut på första sträckan. öka öka gasa nu ligger vi i fas, nej bromsa gasa gasa helvete nu fick ja hjärnsläpp bromsa bromsa nej gasa mena jag.
      Man kan säga att vi hade ett helvete i början innan vi fattade hur det va om vi var före eller efter. Tredje och fjärde sträckan då hade vi fått kläm på det och då gick det mycke bättre och då va de riktigt roligt.

      Målet som jag hade att inte komma sist i vår klass det sket sej fast vi är nöjda ändå med dom tider vi fick på sista sträckorna. Grabben tyckte inte att vi kom sist då det var några som fick bryta och flera som fick mera prickar än oss i andra klasser.

      Ett stort tack till funktionärer och arrangörer som gjorde en regnig dag rolig. Detta kan jag rekommendera varmt att pröva på, för jag har inte kört detta för sista gången.

      Janne2takt

        oktober 4, 2009 at 16:34 #146204

        För mig som banläggare och huvudansvarig för tävlingen är detta jätteroligt att läsa. Ni gjorde väldigt bra ifrån er och är välkomna tillbaka till Vara och andra tävlingar av samma slag.

        Resultatlista: http://www.motorsportivarmland.nu/Resultat/2009/091005Vloppettotalt.pdf

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.