Gasen hänger sig
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-26 22:20 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Gasen hänger sig
Ska börja med att säga att jag inte gjort något efterforskningsarbete själv ännu (knappt lyft huven) p.g.a. influensa.
Så jag väljer den lata vägen att fråga här först..
Till problemet:
Gasen hänger sig så att tomgången blir alltför hög. Detta händer särskilt när bilen är varm och gärna om jag kört i stadstrafik och accelererat lite.
Känns som ett reglageproblem, men vet ej.
Någon fjäder i pedal eller förgasare som brukar ge sig, eller något ställe som behöver extra smörjning?
Går att dra upp gaspedalen med tåspetsen och få den att stanna där, men då dör motorn p.g.a. för lågt varv.
Bilen har 79kW motor med enkelförgasare.
Tack! Ska kolla upp detta. Är väl samma motor och förgasare i min som 99:an.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem