Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Gurkan 72
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-19 22:38 av .
- FörfattareInlägg
- 19 oktober, 2015 kl. 19:17 #380835
longjohn61
DeltagareNu blir det ändå ett projekt av v4an!
Eftersom den bara står inte går att sälja och besiktiga för att det finns en del rost så bestämde jag mig att inventera hur mycket rost det finns.
Lägger upp lite bilder.
Om jag kollar andra trådar typ Jannes ”Bollen” så ser inte min sämre så den måste väl vara räddningsbar tycker jag.19 oktober, 2015 kl. 19:27 #380841longjohn61
Deltagare19 oktober, 2015 kl. 19:33 #380849longjohn61
Deltagare19 oktober, 2015 kl. 19:38 #380852Regin
DeltagareW T F
Har du ”tid” med denna ………
Trodde din OG 900 hade prio 1 ??
19 oktober, 2015 kl. 19:38 #380853longjohn61
DeltagareSå nu är det svetsen som ska dras fram igen.
Det visade sig att det bakre motorfästet var trasig och själva fästet sönder rostat.
Ovanlig? har inte sett det tidigare i nån annans projekt tråd./Nisse
19 oktober, 2015 kl. 22:38 #380860Janne Hagnell
ModeratorBaktill ser den ju betydligt fräschare ut än Bollen, får jag säga! Att motorrumsgolvet rostar bort i bakkant är ett standardfel där golvet möter torpeden och fukt och skit gärna samlas. Att bakre motorfästet (växellådsfästet, antar jag att du menar) rostat av blir jag lite förvånad över. Att själva gummifästet ger upp förekommer ju, men resten?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns) - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.