Gurkan 72
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Gurkan 72
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Gurkan 72
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-19 22:38 av Janne Hagnell.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 19, 2015 at 19:17 #380835
Nu blir det ändå ett projekt av v4an!
Eftersom den bara står inte går att sälja och besiktiga för att det finns en del rost så bestämde jag mig att inventera hur mycket rost det finns.
Lägger upp lite bilder.
Om jag kollar andra trådar typ Jannes “Bollen” så ser inte min sämre så den måste väl vara räddningsbar tycker jag.Attachments:
oktober 19, 2015 at 19:33 #380849Och ännu fler bilder fråninsidan av bilen.
Som tur kommer man åt allt väldigt lätt när drivlinan är uteAttachments:
Anonymoktober 19, 2015 at 19:38 #380852W T F
Har du “tid” med denna ………
Trodde din OG 900 hade prio 1 ??
oktober 19, 2015 at 19:38 #380853Så nu är det svetsen som ska dras fram igen.
Det visade sig att det bakre motorfästet var trasig och själva fästet sönder rostat.
Ovanlig? har inte sett det tidigare i nån annans projekt tråd./Nisse
oktober 19, 2015 at 22:38 #380860Baktill ser den ju betydligt fräschare ut än Bollen, får jag säga! Att motorrumsgolvet rostar bort i bakkant är ett standardfel där golvet möter torpeden och fukt och skit gärna samlas. Att bakre motorfästet (växellådsfästet, antar jag att du menar) rostat av blir jag lite förvånad över. Att själva gummifästet ger upp förekommer ju, men resten?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.