HJÄLP!

  • Författare
    Inlägg
    • juni 20, 2015 kl. 11:34 #375757

      Har haft inbrott i min Saab v4 från 1979 års modell.
      Den som försökt tjuvstarta bilen har tryckt in en halv sax där nyckeln vrids om (tändlås?) så får inte i startnyckeln längre. Är det NÅGON vänlig själ som vet vad jag behöver köpa för att lösa detta, jag personligen är inte så bra med reservdelar, så skulle uppskatta om någon kanske kunde hänvisa mig till vad och vart jag kan vända mig!?

      Hoppas verkligen på svar, och ha en fortsatt fin (regnigt i dubbel bemärkelse här) midsommarhelg!

      Mvh,
      David

        juni 20, 2015 kl. 15:27 #375790

        Hej David

        Alltid lika trist med ”människor” som inte ser skillnad på ditt och mitt. Vad du behöver är ett nytt tändningslås. Finns ett på Tradera, sista dag 1 juli. Kolla även Bildelsbasen, sök under tändlås. Därutöver är Verkstadshandboken bra att ha en sådan här gång. Jag hade gärna kopierat aktuella sidor från min bok, men scannern är inne för reparation.

        Lycka till
        Pelle i Härnösand

        Pelle i Härnösand

          juni 20, 2015 kl. 18:56 #375792

          Tusen tack för din hjälp Pelle!

          Ha det fint, mvh,

          David.

            juni 20, 2015 kl. 21:05 #375795

            Dessa sidor kan nog vara till hjälp.

            /B

            bengt@akesson-motorsport.se

            Attachments:
              juni 20, 2015 kl. 22:01 #375799

              Tack så mycket, Bengt!

              //
              David

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.