HJÄLP!! Slavcylinder koppling….EN GISSNINGSLEK!

Forum / Övrigt / Allmänt / HJÄLP!! Slavcylinder koppling….EN GISSNINGSLEK!

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 18, 2008 kl. 12:35 #130472

      nej jag tänkte inte på att byta till nån cylinder från 9000 utan mer att 9-3 cylindern passar ju tydligen växellådan men frågan är ju varför saab valt att inte använda dessa delar istället för att krångla till det med en annan variant ?

        november 18, 2008 kl. 13:17 #130474
        Stefan wrote:
        nej jag tänkte inte på att byta till nån cylinder från 9000 utan mer att 9-3 cylindern passar ju tydligen växellådan men frågan är ju varför saab valt att inte använda dessa delar istället för att krångla till det med en annan variant ?

        Ja det kan man undra. Det är ju inget special med själva kopplingen på sensonicarna. Bara att man har ett elektrohydrauliskt paket istället för vänsterben 🙂

        Tror att det var samma art.nr på urtr.lagret som till ”vanliga” bilar.

        //Per

          november 18, 2008 kl. 13:44 #130479

          Hej igen!

          Jo 9-3 slaven passar mekaniskt.
          Det är bara ett rör som går ner till den och den måste luftas (snapsas) innan den stoppas in i lådan.
          Sen går det ett rör upp till en liten t-koppling som går vidare till huvudkopplingscylindern o på den kopplingen finns även en luftskruv.
          Så min modell är ju smidigare ur luftningssynpunkt.
          Jag hade kunnat använt den jag beställde på mekonomen men då hade jag behövt byta till ett nytt rör med t-koppling för att kunna lufta den.
          Verkade lite pilligt och onödigt och förmodligen kostar röret mer än dom extra hundralappar jag får lägga nu för att få en slavcylinder som passar direkt.

          Underbart med all hjälp på detta forum.
          O ett enormt tack speciellt till Nbottning 🙂

          MVH Fredrik

            november 18, 2008 kl. 14:45 #130486

            det är lugnt, hoppas du snart är på hjulen igen.

              december 23, 2008 kl. 05:05 #132283

              Glömde bort att skriva att allt blev jättebra med bilen!

              Stort tack allihop.

              MVH Fredrik

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.