HJÄLP!! Slavcylinder koppling….EN GISSNINGSLEK!
- Detta ämne har 19 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2008-12-23 05:05 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Ja det kan man undra. Det är ju inget special med själva kopplingen på sensonicarna. Bara att man har ett elektrohydrauliskt paket istället för vänsterben 🙂
Tror att det var samma art.nr på urtr.lagret som till ”vanliga” bilar.
//Per
Hej igen!
Jo 9-3 slaven passar mekaniskt.
Det är bara ett rör som går ner till den och den måste luftas (snapsas) innan den stoppas in i lådan.
Sen går det ett rör upp till en liten t-koppling som går vidare till huvudkopplingscylindern o på den kopplingen finns även en luftskruv.
Så min modell är ju smidigare ur luftningssynpunkt.
Jag hade kunnat använt den jag beställde på mekonomen men då hade jag behövt byta till ett nytt rör med t-koppling för att kunna lufta den.
Verkade lite pilligt och onödigt och förmodligen kostar röret mer än dom extra hundralappar jag får lägga nu för att få en slavcylinder som passar direkt.
Underbart med all hjälp på detta forum.
O ett enormt tack speciellt till Nbottning 🙂
MVH Fredrik
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem