Högre utväxling 9:38 ?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-23 18:55 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Högre utväxling 9:38 ?
Hur blir det med utväxling 9:38 ? Någon som har erfarenhet av den ? Finns ju att köpa på Classic Saab Racing . Ska fixa till en 1740 motor i vinter med planade toppar o vassare kam och appropå cam …. Vilken är bäst för ”gatubruk” , vill ju ha en med bra vrid och inte bara ork på höga varv …. finns ju 8.3 . 7,6 och 7.2 . Någon med erfarenhet av dessa ? :TY
Jag har lite erfarenhet och ingen kunskap. 8,3 vet jag inget om men den verkar ju tokvass. 7,6 gav gott tryck i rallyspisen men det var svårt att få en ren tomgång under 1300 v/m (vilket inte är ett problem i rally). 7,2 har jag i den mjuktrimmade 1850-motorn och det ger god kraft och bra körbarhet. Ja, du hör ju vad jag rekommenderar.
@Mats A wrote:
Jag har lite erfarenhet och ingen kunskap. 8,3 vet jag inget om men den verkar ju tokvass. 7,6 gav gott tryck i rallyspisen men det var svårt att få en ren tomgång under 1300 v/m (vilket inte är ett problem i rally). 7,2 har jag i den mjuktrimmade 1850-motorn och det ger god kraft och bra körbarhet. Ja, du hör ju vad jag rekommenderar.
Tack för svaret om kamaxeln , då får det bli en sådan …..
:AP
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem