Högre utväxling 9:38 ?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Högre utväxling 9:38 ?

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-23 18:55.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

wallin
    Deltagare

Hur blir det med utväxling 9:38 ? Någon som har erfarenhet av den ? Finns ju att köpa på Classic Saab Racing . Ska fixa till en 1740 motor i vinter med planade toppar o vassare kam och appropå cam …. Vilken är bäst för ”gatubruk” , vill ju ha en med bra vrid och inte bara ork på höga varv …. finns ju 8.3 . 7,6 och 7.2 . Någon med erfarenhet av dessa ? :TY

mats a
    Deltagare

Jag har lite erfarenhet och ingen kunskap. 8,3 vet jag inget om men den verkar ju tokvass. 7,6 gav gott tryck i rallyspisen men det var svårt att få en ren tomgång under 1300 v/m (vilket inte är ett problem i rally). 7,2 har jag i den mjuktrimmade 1850-motorn och det ger god kraft och bra körbarhet. Ja, du hör ju vad jag rekommenderar.

wallin
    Deltagare

@mats A wrote:

Jag har lite erfarenhet och ingen kunskap. 8,3 vet jag inget om men den verkar ju tokvass. 7,6 gav gott tryck i rallyspisen men det var svårt att få en ren tomgång under 1300 v/m (vilket inte är ett problem i rally). 7,2 har jag i den mjuktrimmade 1850-motorn och det ger god kraft och bra körbarhet. Ja, du hör ju vad jag rekommenderar.

Tack för svaret om kamaxeln , då får det bli en sådan …..
    :AP

rally
    Deltagare

Jag har 1St ny 7/7 kamaxel till salu Även en 7/4:a ny ligger i garaget.

/Fredrik 070-587 88 01

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng