Hur lufta kylsystemet?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Hur lufta kylsystemet?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2010-08-25 19:52 av
bp_zoom.
-
FörfattareInlägg
-
Har du köpt en separat som ändrar flödet när motorn blir varmare? Jag har en sådan pump. och fick lov att sätta i en extra pump till värmepaketet. Jag tog en från en Volvo 440. men vet att BMW E30 också har sådanna. Dom är sväldigt små och smidiga. passar ganska bra med slangen till värmepaketet. och räcker för att få värme i bilen.
Nej, jag har en Johnsonpump med konstant varvtal. Ingen sådan lyx 😉
Finns det verkligen luftningsnippel på 61:an?
Provade att skruva loss utgående slang från värmepaketet. Körde pumpen och tryckte dit den så fort det bara kom kylvatten. Känns som en lite klumpig metod, och det låter som det är lite luft kvar i systemet…På hjertmans båttillbehör hittar du kylvattenpumpar. Jag använder en CM10P7-12V på min busbil, det är samma som XP-Niklas saluför och den fungerar mycket bra.
Pelle S
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
