Inträngande regnvatten 9000CS

Forum Modellspecifika forum 9000 Inträngande regnvatten 9000CS

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-21 17:57.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

henrik xiv
    Deltagare

Hej,

har problem med att min 9000 tar in vatten på golvet bakom framstolarna. Vet ngn hur dräneringen från bakdörrarna och övre taklisten är tänkt att fungera? Ska regnvattnet rinna bakåt och ut mellan bakluckan och karossen, eller ned i dörrlisten? Noterar att det är blött i insteget dvs området mellan den yttre tunna listen som sitter mot dörrbladet och den tjockare inre listen. Vattnet följer då med ned mot tröskeln och kanske in den vägen?

Jag har kollat dräneringen av akvariet, så vattnet kommer inte framifrån.

Mvh/Henrik

filbrun2
    Deltagare

Det är inte kylarvatten från värme elementet som runnit ut ur utblåsena under stolarna? Kasst värme element alltså?

MVH Filip

soulmannen
    Deltagare

jag hade nått liknande o det var vatten som kom in ifrån små små rosthål vid domkraftfästena fram o leddes sen bak

henrik xiv
    Deltagare

Nej värmepaketet är tätt, det är rent vatten utan glykolkladd. Spolar jag med vattenslang på taket rinner det in på golvet efter en stund. Funderar därför på hur det är tänkt att fungera med listerna i bakdörrens bakkant: ska vattnet rinna längs den yttre listen vid dörrbladet eller i insteget mellan den inre och yttre listen. Ska det vara vatten mot den inre tjocka listen (det är det på min bil)? Den lodräta listen i dörrens bakkant har ju en flärp (typ hockeyklubba som gåt framåt i bilens färdriktning) antar att den ska fånga upp vattnet från ”dropprännan” i taklisten, men var ska vattnet ta vägen sedan? Bakåt mot bakluckan eller ned i dörren. Borde haft några bilder kanske…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng