Intressekoll: Polyuretan bussningar bakvagn 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 Intressekoll: Polyuretan bussningar bakvagn 9000

Detta ämne innehåller 8 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-03 20:21.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

saabmicke
    Deltagare

Hejsan

Tänkte kolla om de finns nå intresse för att få alla bussningar i bakvagnen till polyuretan i våra saab 9000 bilar http://www.speedparts.se/shop/prod/res_fjadring_9000.shtml

Kommer att bli alla bussningar (utom nr 1 då den går så fin å köpa)
    Men alla de andra, dvs 7 på varje sida totalt 14 st

Har hittat en kille som kan fixa detta, vi kommer göra en sats först å testa på min bil. Blir allt bra så kommer han spara måtten å kan sen göra flera utan problem.

Han kommer svarva nya rostfria hylsor oxå så klart till alla bussningar och de kommer att delas på mitten för lättare montering.

Pris på detta vet jag inte just nu, men bara polyuretan materialet sticker iväg till ca 1500 kr, sen så tillkommer de rostfria materialet och kostnaden för att göra allt.
    Men kommer med ett exakt pris senare då allt är klart.

Nån som vet om de är nån skillnad på tex speedparts bussningar?
    Vissa är ju blå, röd eller gula (motorfästena)
    Kommer att köpa lika material som de blå är, de som sitter i kräningshämmaren (nr1)
    Om ni inte har nå annat förslag.

Kommer att lämna min bakaxel å alla stag + de gamla bussningarna till han i mitten på nästa vecka. Sen ska min bil vara körklar i början av maj.
    Så återkommer med ”resultat” då.

Så finns de nå intresse på att köpa en sats??
    Detta handlar inte om att jag kommer göra nån förtjänst, utan mer att jag vill åt finare bussningar till bilen, och kunna erbjuda andra möjligheten 😀

Mvh Micke

Per-Erik
    Deltagare

…finns inte alla dessa att köpa som powerflex bussningar på speedparts redan?

soulmannen
    Deltagare

blir det betydligt bättre pris än speedparts så är det klart intressant, för på
    speedparts så vet man att det man köper är bra, så för att det ska vara lönt så borde ni ha ett betydligt lägre pris,,,,, tror jag.
    men jättekul att ni provar att ta fram dom själva, fler borde fixa lite nos grejor själva haha 😉
    låt oss höra fortsättningen

saabmicke
    Deltagare

Hejsan

Nja speedparts har väl bara den till Krängningshämmare och den lilla momenstagsbussningen.
    Maila dem förut och undrade om de skulle komma flera, men icke tyvärr. Därav mitt initiativ.

De bussningar jag ska få tillverkade är alltså alla som finns i hela bakvagnen som min länk här uppe visa http://www.speedparts.se/index.html?/shop/prod/res_fjadring_9000.shtml

Men de blir visst 12 st, inte 14 som ja skrev förut 🙂

Billigare? Jo tack de kommer de bli, me tanke på att bara momentstagsbussningen gick på nästan 600 kr och den var lika stor som en tumme typ

Mvh

soulmannen
    Deltagare

isåfall så låter det som ett bra initsiativ 🙂 ser framemot att höra mer hur det går med tillverkningen o priser.

saabmicke
    Deltagare

Hejsan

Nu har jag vart in på momentum å bråkat lite med dem

OBS: Detta är alltså ingen super exakta uppgifter då det är ganska så svårt att mäta fram chore (Hårdheten)
    Men vi får ett ungefär mått iaf.

Tyvärr så hade jag ingen ny original bussning att mäta på, så de fick bli min gamla som gått 13 kkm (Sorry)

Original: 70-75 (krängningshämmare Speedparts )
    Blå polyuretan från SP: 75 (Främre bärarmsbussning Speedparts )
    Röd Polyuretan från SP: 85 (Styrväxelbussning Speedparts )

JAAAA jag vet att Främre bärarmsbussning är röd där på bilden, men har såna liggandes å de är blåa. Vet inte varför Speedparts har lagt ut en bild där de är röda!

Ja de vi kan se då är ju ganska logiskt (Tycker ja iaf) Är ju att styrväxel bussningen är hårdast, å där vill man ju inte att de ska flexa så mkt. Medans chassi bussningarna är lite mjukare, vart dock lite förvånad att de låg så nära original.

De material som jag anv är alltså 95 som sagt, var ju tvungen att ta de för att överhuvudtaget kunna svarva de.
    Men tro nu inte att de är super hårt, de kommer nog kunna flexa så pass att resten av bilen inte tar skada tror ja.

Åsikter?

Mvh Micke

saabmicke
    Deltagare

Ja då äntligen har man fått bussningarna å pris 😀

Priset för allt vart 3000 kr, och de är alltså bussningar med rostfri hylsa som ingår i detta. Vart ett bra pris ändå tycker ja, är ju trots allt 6 par bussningar alltså 12 st totalt, och vissa är ju lite större.
    Har monterat allt idag och de är grymt bra passform. Är väldigt nöjd med resultatet 😀
    Dom var så seriös så att de t.om gjorde små slitsar i själva bussningen där den sitter mot materialet, alltså lika som gjutna bussningar har från större tillverkare, Kika på bilden nedan, är kanske lite svårt att se.

Sen beror de helt på hur många som vill ha dessa nu, får ja ihop en några st så tar han så klart inte samma pris på varje då de blir mkt mer rationellt för han å mata ur flera samtidigt.

Nu till bilderna!!!!!

Här ser man små slitsar i själva bussningen

Denna bussning var riktigt snygg, den kona dom bara så den skulle vara lika som org bussningen 🙂

Detta är alltså tvärstaget som går vid bensintanken om ni undrar.

Är de nått ni undra så skriv här bara, är ni intresserad av att köpa en uppsättningen så PMa mig bara.

Ha de bra alles!

Mvh

soulmannen
    Deltagare

ser ju mycket bra ut 🙂 fint jobb, hoppas att du får in lite beställningar, jag får vänta tills ekonomin tillåter,
    bra också att nån kör lite med dom o testar dom för att upptäcka eventuella fel med dom, så håll oss uppdaterade.

saabmicke
    Deltagare

Jo då de ska testas ordentligt bara jag får fart på pärlan 😉
    Kommer med mer uppdate senare.

Mvh

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng