julpyssel…….

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / julpyssel…….

  • Författare
    Inlägg
    • december 15, 2013 kl. 17:38 #8250

      Upplagt för en riktig pysselhelg……
      Lackering av stötfångare samt fixa motorn
      Väntar på tomten som kanske har paket både från maptun och speedparts

        december 15, 2013 kl. 18:17 #61781

        Denna bild skulle varit med…..

          december 15, 2013 kl. 18:25 #61782

          @mas1 wrote:

          Lackering av stötfångare samt fixa motorn

          Saab 96? Tyvärr lite brist på information 😉

            december 16, 2013 kl. 04:54 #61798

            V4:a rostlagning
            9-3 coupe kofångare samt motor

              december 16, 2013 kl. 10:48 #61805

              Coolt att ha en V4 upp&ner i garaget! :wrench

                december 16, 2013 kl. 14:27 #61807

                Helblästrad dessutom…

                  december 16, 2013 kl. 17:41 #60241

                  Jag vill se bilder, projekt V4:a :AP

                    december 21, 2013 kl. 12:17 #62012

                    Vill bara meddela att tomten har hälsat på.
                    Han hade med sig paket från speedparts och maptun på ca:25 kilo samt ett avgassystem, så han kände sig väldigt ”lättad” när han reste vidare. :CE :CE :h :wrench
                    Däremot väntar jag på den j-la ”tomten” som inte skickar turbon jag köpte på blocket, han varken svarar på telefon eller mail och annonsen ligger fortfarande aktiv. Jag är väl lurad men det blir i alla fall polisanmälan på måndag :read :sry

                      december 21, 2013 kl. 12:43 #62013

                      Surt, tyvärr finns det ju folk som specialiserat sig på att lägga ut bilder på grejer som kanske inte ens existerar och sedan ”säljer” dem om och om igen. :bh

                      96 V4 1975 ”Bollen”

                        december 28, 2013 kl. 18:46 #62224

                        Stötfångare lackade och klara med hyfsat resultat, några små rinningar på bakre som jag ska ta hand om vid nästa lackeringstillfälle :CE
                        Motorn isärplockad och inspekterad.
                        Kamaxel och balansaxelkedjans sträckare helt utfjädrade samt väldigt vacker kopparlyster på vissa lagerhalvor.
                        Annars såg det helt ut. :CH

                          december 28, 2013 kl. 21:58 #62236

                          Köpte min färg på billackering.eu, någon som har erfarenhet av dom?

                            december 31, 2013 kl. 09:56 #62333

                            Den svarta tänd kasetten kan man plocka isär en sådan för lack eller?

                              december 31, 2013 kl. 14:03 #62338

                              Det enda som går att plocka bort är plastkåpan med spenarna, resten är epoxigjutet direkt i aluminiumkåpan. Håll koll på fjädrarna när du tar bort kåpan och torka inte bort fettet (om det finns nåt kvar).

                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.