Knirkande cabställning 900 Turbo cab -88

Forums Modellspecifika forum OG900 Knirkande cabställning 900 Turbo cab -88

This topic contains 3 replies, has 4 voices, and was last updated by 2011-07-20 08:10.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

borolfa
    Deltagare

Har en 900 Turbo cab från 1988 som bara körts 1.600 mil.
    Bilen har alltid varit garagerad så allt är i nyskick. Cabben har därmed inte fällt upp och ner så ofta. När jag fäller den knirkar och knakar det och det känns som den håller på att skära ihop. Har försökt smörja alla leder med silikonspray, 5:56, olja men inget hjälper. Finns det någon som har råkat ut för detta och som har några tips vad jag ska göra.

Bosse

sjuntorpsdaniel
    Deltagare

Hade samma problem med min gamla cab.

Ana i Trollhättan rådde mig att byta lyftarna, eller om möjligt endast packboxarna.

Hade bilen i många år med detta problem, men gjorde inget å det, då jag efter samtal med forna utvecklare på Saab, fick veta att detta var ett problem som förekom, men att det inte var någon fara att använda anläggningen, förutom att det blev lite pinsamt att fälla & resa taket bland folk.

stefan
    Deltagare

går det inte att ringa in exakt vad som låter då? När man väl ringat in det så får man väl se om det går att ta isär på något vis och se hur lagringen är utförd. Olika material kräver olika smörjmedel och är det tex nån plastbussning är det inte alla gånger det fungerar så bra med olja. Då blir det oftast knarrljud.

plankan
    Deltagare

Jag är inte expert på cabbarna –
    men har du testat byte av hydraulvätsan ❓

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng