Kompression

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Kompression

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-12-18 21:05.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #438995

    jf-jf
    Deltagare

    Hej. Har satt ihop min första STD 850 motor nu. Tanken med den var att den skulle vara lite vässad men funktionsduglig på vanliga vägar. Jag har portat till steg 1 enligt XP manualen. Renoverat veven. Borrat motorn, satt i nya kolvar, planat toppen och tagit ur lite i toppen för de större kolvarna.
    Det jag har funderat på nu är vilken tjocklek på packning jag ska ha för att få till avståndet mellan topp och kolv. Jag har mätt o tittat, klämt med tenn mm för att konstatera att det inte blir interferens. Så nu är motor ihopsatt.
    Igår tog jag o gjorde en jämförelse på komp mellan min standard motor som sitter i bilen nu och min nya ihopsatta motor.
    Testet gick till som så att jag satte kompmätaren på 2ans cylinder och hade stiften kvar på de andra. Därefter drog jag startmotor på båda och fick ett resultat.
    Min gamla STD motor visade 8 bar och min renoverade motor visade 9,5 bar.
    Så är 9,5 bar bra eller lågt? Borde man ha högre komp eller nöja sig?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng