Lågtrycksport AC og900
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2014-07-24 09:33 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Lågtrycksport AC og900
Efter att ha läst om gds-kit för påfyllning av AC:n i Sulos tråd tänkte jag mig på att pröva detsamma i min T8 special.
Men jag vet inte var lågtrycksporten sitter, antar att det är nån av dem som finns på kompressorn, men är det nån som vet om det är den övre eller nedre?
(Köpte ett adapterkit men adaptern passar på båda portarna så jag är lite konfunderad)
MVH
Pär
Tack för svaret!
Har nu testat detta med blandat resultat, man kan tydligen skruva in adapterkopplingen för långt med resultat att när jag blåst i burken med Stop Leak och skulle ta bort snabbkopplingen pös ju allt ut igen. :bh
Efter justering av adapterkopplingen så blåste jag i kylmediat ändå och det verkar funka fint, bara att hoppas att systemet är så pass tätt att det håller resten av sommaren
Roligt att du testade och (delvis) lyckades med detta AC-kit!
Jag upplevde också att Stop Leak pös duktigt efteråt. Men det verkade komma in en del i systemet för mig ändå.
Jo upptäckte nu efter nån timme att det luktar tallbarr kring kompressorns renskriva så lite måste jag också fått in. Så förhoppningsvis räcker kylan åtminstone tills värmeböljan är över 😀
Nån som vet om man kan lämna kompressorn på renovering nånstans? Verkar inte vara så lätt att hitta om man söker på nätet
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem