Maptun 314mm frambroms till OG 9-5

Forum Modellspecifika forum OG9-5 Maptun 314mm frambroms till OG 9-5

• Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Torpedo
    Deltagare

Hej! Jag funderar på att montera Maptun 314mm bromsskivor och ok fram på min 9-5 aero. Ifall någon har monterat dessa bromsar skulle jag var tacksam för lite info om de funkar till belåtenhet och ifall man fortfarande kan få på en 16″ stålfälg över de oken. Mvh //Birger

hyvens
    Deltagare

Årsmodell på bilen? För 98-01 så behövs adapter. För 02-10 så är typ allt bolt-on.

Skruvarna som håller bygeln i spindeln är blir för långa om man använder 9-5 skruv. Kapas ner eller byts till 9-3SS varianten.
    Bromsskölden behöver modifieras eller bytas. På 9-5 02- passar 9-3SS original 314mm sköld rakt av, men hjullagret behöver demonteras.
    9-3SS bromsslangar och banjoskruv + alubrickor används. 9-3 slangen använder en annan variant av clips där bromsslangen möter bromsröret, jämfört med 9-5.
    314mm bromsar går fritt under 16″ plåtfälgar, och även majoriteten av saab original alufälgarna.

Mvh

Torpedo
    Deltagare

Hej och tack för snabbt svar! Jag tyckte att Maptun oken såg lite klumpigare ut än SAAB ok för 314mm bromsskiva. Med vänlig hälsning

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.