Midnattssolsrallyt 2017.
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2017-07-03 13:50 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Då var årets Midnattssolsrally avklarat. Min kompis PeO och jag körde
service till Ove Jonsson/Marcus Jonsson Vimmerby MK Saab 96 V4 AppK.
Det flöt på bra men en piruett ner i ett dike gjorde att Saaben blev lite modifierad.
Värre blev det när Ove några sträckor senare lyckades träffa en sten med
vänster hjul med följden att skärm, dörr, styrspindelhus och övre bärarm blev deformerade.
Han tog sig dock till etappmålet i Vimmerby men missade fredagens sista
sträcka.
Möjligheten fanns ju att starta om på lördagen så reservdelar ordnades fram
och vi började tokskruva. Kl 0100 var vi klara och bilen var åter på hjulen.
Bilen besiktigades och ekipage 22 kunde gå i mål på eftermiddagen.
Regnvädret ställde ju till en del och många klassiska bilar var ordentligt modifierade
efter diverse visiter i spenaten. Det var lite gnäll om dåliga vägar men det är ju dock
rally vi håller på med. Det gäller att anpassa sig till situationen.
Tyvärr blev det inte så många bilder eftersom vi satsade på att hjälpa #22.
Det finns massor av bilder och video att söka på nätet.
/B
bengt@akesson-motorsport.se
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem