Min koppling lät flabbadapp!
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2002-04-08 19:55 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Min koppling lät flabbadapp!
Hej!
Jag bytte koppling på min 96:a-75B för två månader sedan (Sachs). Allt har varit frid och fröjd tills idag när jag var på väg hem från jobbet och frikopplade för att stanna till (korsning i Malmö, rusningstrafik…
. Då smackade det till och lät ”flabbadabbadapp”. 3:an låg i, och motorn stannade. Sedan kan jag inte frikoppla, får ”slå” i växlarna o.s.v. Oljudet avtog och jag kan inte höra några missljud längre.
Slavcylindern verkar fungera som den ska.
Är det någon som har kan ställa någon diagnos? Vad var det som lät?
Hela kopplingspaketet är som jag nämnde nytt!
Cyklist för ett tag/ jonne
Tja, det man kan göra är att ta bort slavcylindern, trycka in pinnen manuellt. Här ska du ha ett rejält motstånd, om inte så är det med största sannolikhet de tre fjädrarna på tryckplattan som lossnat. Det kan bli fel så dom hoppar ur läge om man inte är försiktig när man sätter i motorn.
Annars så är det bara och lossa och kolla. Nått trubbel är det iallafall…
Lycka till med skruvandet. 
Jonne! Jag kan bara spekulera, för jag har samma bekymmer som du? Jag tror att grafit brickan på urtramp, lagret har släppt i samm band med att huvudcyl, gick sönder. Sedan dess har jag inte haft någon koppling med det rätta spelet.
Micke
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem