Min vinterbil Saab 900i -87

Forum Övrigt Projekt / Min bil Min vinterbil Saab 900i -87

Detta ämne innehåller 2 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-11-28 11:28.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

triath
    Deltagare

Jag hade förvisso inte tänkt behöva skruva så mycket, men gammal bil…
    Dessutom har jag köpt ny telefon med en fin kamera så kan lägga upp lite bilder och annat. Kommer säkert behöva mycket hjälp så kan ju vara trevligt.

Första åtgärd: Byta stötdämpare fram – klart samt vänster bärarm blev bytt samtidigt.

Bilder:

Uploaded with ImageShack.us

triath
    Deltagare

Kom i närkontakt med en vägskylt när jag var ute och körde i halkan. Ingen större skada skedd, lyckades pricka mitt imellan extraljusen så reg plåten tog smällen. 😛

Nu blir det iväg till biltema och skaffa ny regplåt hållare. Sen beställa nya regplåtar, kostar inte mycket och gör en del på utseendet. Plasten där tog inte speciellt skada, kanske kan köra med värmepistol bara.

Återkommer med resultat 🙂

triath
    Deltagare

Äsh, det var inte så lindrigt som jag hoppades. Motorhuven vill inte sitta nere riktigt, man måste dra igen den ordentligt för att den ska fastna. Tips på vad man kan åtgärda för det?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng