Missljud vindrutetorkare Saab 9-5

Forum / Övrigt / Allmänt / Missljud vindrutetorkare Saab 9-5

  • Författare
    Inlägg
    • januari 30, 2009 kl. 11:26 #19459

      Finns det någon kunnig person på forumet som kan komma med tips/råd om följande problem?
      Vänster vindrutetorkare (verkar vara nere vid fästet) har börjat ”knarra” när man kör torkarna. Någon som råkat ut för detta? Är det en smörjningsfråga elller glapp? utslitet?
      Är det lätt att komma åt länkage och torkarmotor för ev. smörjning? Bilen ifråga är en Saab 9-5 2.0t sedan 99-års modell.
      Som vanligt tacksam för tips/råd!!
      mvh Veefyra

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.