Monte Carlo 1958

Forum Övrigt SSR Monte Carlo 1958

Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-01-24 18:32.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Någon som kan upplysa mig om vem som startade med nr 47 i 1958 års Monte Carlo Rally? Jag har nummerplåt 47 från det året och körde med den i Ljungbyhed i somras på min 93B 1958.

Jag har ”ärvt” den av min sedan länge bortgångna fader som basade för Motorklubben Scandia i Linköping.

Troligtvis är det en förare från MK Scandia som åkte på kontinenten vid den tiden. Weider, Lannsjö ……?

Någon som har en gammal startlista! Jag har försökt få svar i Monaco ”with no respons”.

anders jensen
    Deltagare

Hej S-A.
    Fick just tag på en resultatlista och #47 var tydligen ingen som nådde målet iaf.

Mvh
    Anders

Tack för hjälpen i alla fall Anders!

anders jensen
    Deltagare

Har du försökt att få information på

http://www.rallybase.nl/

eller

http://forums.autosport.com/forumdisplay.php?s=8847b19a5efe7a4f03484eca89ffb731&forumid=10

Någon på dessa forum vet säkert.

Mvh
    Anders

Tack; ska försöka!

anders jensen
    Deltagare

Det vore kul om du finner det du söker. Hör av dig så vi får veta.

BTW Greta vann damklassen i kat1.

/Anders

Tack så mycket för tipset Anders!

När jag väl hittat rätt tråd på den hollädska sidan, fick jag svar direkt.
    Det var som jag länge misstänkt den gamle speedwayföraren Dick Weider från MK Scandia i Linköping som startade tillsammans med Sylvia Nyström från Oslo 1958 i en Saab 93B. Tyvärr kom de ju aldrig i mål.

Jag har fått nummerplåten av min sedan länge bortgågna fader och har därför inte kunnat fråga honom. Han var ju med att starta MK Scandia och var dess ordförande i många år.

Skylten syntes på min Saab 93B 1958 i Ljungbyhed vid Int. Saabträffen i somras.

Den holländska sidan är intressant ur många synpunkter. Här är en länkt till rallyhistoria:

Sv: Re: Lackskarv 16″ Aero

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng