monte carlo 850
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2010-01-14 20:50 av
97sonett.
-
FörfattareInlägg
-
januari 11, 2010 kl. 19:54 #21443
Håller på att bygga ihop en rally monte carlo som varit ute på lite äventyr så att säga,,, men har problem med motorn, har ställt in brytare och tändning och förgasarna skall inte varit rörda sen innan och då gick bilen väldigt fin men nu går det starta den ibland bara och sen bara dör den och drar man runt den på startmotorn så låter det precis om om det är en ”loppa på stiftet” den står och skjuter alltså. har inte en aning om varför och tänkte fråga om någon vet vart man skall börja felsöka? just nu lutar det mot att plocka ner förgasarna och kolla.. sitter för övrigt vanliga solex 34 med 36 mm spjällhus, kommer inte ihåg bestyckningen dock..
Aj aj, men står det inte sport på bakluckan ? :duck:
2x 92B -53 (Svart)
95 -61 (Pärlgrå)
99 -69 Custom (Vit)
900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)januari 11, 2010 kl. 21:29 #151161bilen är inte min bil, jag mekar på min fritid åt en av fars vänner, står sport på den men det är bara en ”oäkta” sticker, är en 1966 monte carlo enligt papper och specifikation 🙂 min svenska är inte den bästa heller så ni får ursäkta, har jobbat utomlands ett bra tag 🙂
januari 11, 2010 kl. 21:46 #151164den har varit i riktbänk, dock inte min riktbänk, och lite nya plåtdelar, så som skärmar och grill. detta är klippet där bilen rullar, http://www.youtube.com/watch?v=mSaT_Vb56E0&feature=related
januari 14, 2010 kl. 20:07 #151316nu går bilen så fint igen så, har renoverat vattenpumpen (den läckte) sotat ur toppen, demonterat förgasarna, en munstyckshållare var trasig och chock”huset” var skevt av någon anledning, Men det egentliga problemet var drevet som sitter på vevaxeln till fördelaren, det drevet är sitter ju med en fjäderbelastad kil(eller hur man ska beskriva det) problemet var bara att fjädern hade så dålig spänn så drevet snurrade lite som det ville!! så tändningen blev ju också därefter… men efter ett byte så gick han härligt igen och jag fyllde hela byn med blårök! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.