Montera dragkrok?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Montera dragkrok?
- Detta ämne har 8 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2024-01-25 16:24 av
KimToft.
-
FörfattareInlägg
-
Jag behöver installera en dragkrok på min 96 V4 från 1976 (gummistötfångare) och har köpt ett VBG-drag, men jag saknar de två fästena som går tvärs över (grönfärgad). Kan man köpa dem någonstans, eller måste man specialtillverka dem?
januari 22, 2024 kl. 18:32 #513278Hej Kim. Reagerade på att det 95 på typskylten. Kollade i tillbehörskatalogen och där står ett annat nummer på kroken till Saab 96. Det.nr 117132001. Har dock inte koll vad som skiljer mellan 95 och 96 men någon skillnad måste det vara eftersom de har olika beteckningar. Bakre golvet är olika samt stötfångaren bak skiljer också. Hälsningar Göran.
januari 23, 2024 kl. 21:11 #513305Kan hända att jag vet om en från en-77. Skall kolla om kompisen har den kvar. Kollar och återkommer. Hälsningar Göran.
januari 23, 2024 kl. 21:58 #513308Den finns kvar Kim. Han har inte plockat bort den från bilen ännu. Du kan ringa mig på 0705173283 så tar vi det därifrån. Hälsningar Göran.
januari 23, 2024 kl. 23:13 #513310Den finns i södra Småland. Jag bor i Blekinge. Kan ta med den till marknaden i Saxtorp. Fast den är inte förrän i maj. Tror inte vi skall till Holbaek i april.
Hej igen Göran
Jag har ingen brådska och om inget kommer i vägen kör jag och min fru gärna till marknaden i Saxtorp den 25 maj. Vi har beställt biljetter till Saabint i Kolding, och det vore trevligt om vi kunde få med oss vår lilla husvagn efter 96:an, men då finns det också tid att få dragkroken monterad och bilen besiktigad. Vi kan prata när vi närmar oss våren.
vänliga hälsningar
Kim
toft@privat.dk
+4520771815 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



