Montering av hjulcylindrar bak.
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-09-16 19:29 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Montering av hjulcylindrar bak.
Skulle byta hjulcylindrar bak på min 62:a (bromsutförande 2). Det gick fint att demontera allt (dock gick den gamla låsringen sönder). Gjorde rent och satte dit cylindern, men sedan var det det här med låsbrickan…
Hur sjutton ska man bära sig åt för att få på den?
Jag har försökt knacka med en hammare, även med en mellanliggande stång. Låsbrickan är ganska styv och det är svårt att komma åt för att få tillräcklig kraft när bilen står på pallbockar.
Finns det något verktyg som kan underlätta, eller något annat knep?
Hjulcylinderarna har jag köpt på veteranshop.se och den medföljande låsbrickan syns på bilden här:
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=10163&art=2087788
Mycket tacksam för alla tips!
Jag använde en glidledstång (polygrip i dagligt tal) av bra kvalité och det funkade. Det gäller att det är rent o snyggt där cylindern sitter mot skölden så den bottnar riktigt.
Lycka till!
/B

bengt@akesson-motorsport.se
Tack för tipset. Jag provade som hastigast med polygrip, utan framgång. Men jag ska försöka igen.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem