Motorproblem med 900 90:a 16V

Forum Modellspecifika forum OG900 Motorproblem med 900 90:a 16V

Detta ämne innehåller 10 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-10-11 17:50.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

16v turbo
    Deltagare

hej, har problem med min 900, det går inte varva den mer än 1500 varv då dör den bara, den går fint på tomgång, spelar ingen roll om man kör den eller står stilla och gasar den varvarr inte mer än 1500 varv..
    Motorn är en 16v 127hk
    Har provat byta lmm men det hjälpte inte, har även bytat tändkablar och fördelarlock och rotor men ingen skillnad…
    Har någon nåt bra tips? 🙂

joh900
    Deltagare

Antar du har bytt/kollat stiften också? Misständer den när den dör? Eller dör den som om du skulle vrida av tändningen bara?

MVH

16v turbo
    Deltagare

@joh900 wrote:

Antar du har bytt/kollat stiften också? Misständer den när den dör? Eller dör den som om du skulle vrida av tändningen bara?

MVH

ja stiften e kollade o ok, det är ungefär som om du vrider av tändningen när den kommer upp i lite över 1500varv och sen dör den för att sedan gå igen när den kommer under 1500 varav, misständer ej….

motorlampan blinkar även imellanåt med 5 snabba blink åt gången..vet inte vad det betyder men har läst ut felkoderna och där var bara en kod och den visade att det kunde vara lmm eller lamdasonden,men det är ju testat så det är inte det…….

plankan
    Deltagare

Är det samma sympton/fenomen även om du gasar upp stillastående ❓

Bränslefiltert skulle jag sattsa på isåfall

16v turbo
    Deltagare

@plankan wrote:

ja samma fel både när du kör eller står still o gasar så tror inte det är bränslefiltert för då borde de va sämre när man kör den….

plankan
    Deltagare

@16v turbo wrote:

@plankan wrote:

ja samma fel både när du kör eller står still o gasar så tror inte det är bränslefiltert för då borde de va sämre när man kör den….

Sämre hur menar du –
    det är jo en tryckfråga med filtert 🙄

Men tempgivaren i insuget,har du testat koppla från/byta den ❓

16v turbo
    Deltagare

@plankan wrote:

@16v turbo wrote:

@plankan wrote:

Sämre hur menar du –
    det är jo en tryckfråga med filtert 🙄

Men tempgivaren i insuget,har du testat koppla från/byta den ❓

ja den borde gå sämre när man kör för då behöver den mer soppa än när man står stilla utan belastning..
    jag har inte bytat tempgivare men provat dra ut kabeln men där blev ingen skillnad….

funderar på om det kan va insprutningsboxen som klyddar?

storkson47
    Deltagare

Kan vara katalysatorn som ”fallit ihop”,brukar bli precis dom symtomen du beskriver.Lätta på skarven vid grenröret o testa.
    😉

16v turbo
    Deltagare

@Lenny Bruce wrote:

Kan vara katalysatorn som ”fallit ihop”,brukar bli precis dom symtomen du beskriver.Lätta på skarven vid grenröret o testa.
    😉

detta är också testat…. 😥

calle saab
    Deltagare

Jag tror det kan vara insprutningsboxen,för jag har haft liknande bekymmer och då var det att det var något glapp i boxen. Bytte box och sen var det bara att tuta och köra.

16v turbo
    Deltagare

d va boxen som va kass! 😀

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.