Motorupphängning 92A

Forum Modellspecifika forum 92/93 Motorupphängning 92A

  • Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #496244
    Anders Lindroth
    Deltagare

    Jag håller på med provkörning och justeringar på min 92A efter renovering och har problem med att det rycker och sliter i ratten väldigt när motorn drar hårt, mer på lägre växlar.
    Via en annan tråd har jag fått klart att knutarna är rätt vridna och att felet troligen är för mjuka motorkuddar. Eller allmänt vek montering av hela drivpaketet? Kuddarna är de som satt på bilen som ny och kändes som helt ok innan återmonteringen av motorn.
    Efter körning i sommarvärmen är de väldigt mjuka och hela drivpaketet kan röra sig mycket och det är troligtvis orsaken till problemet.
    Är det någon som har haft samma problem och gjort någon åtgärd?
    En kompletterande extra motorkudde i växellådsänden?
    Tacksam för tips och erfarenheter.

    #496245
    Janne Hagnell
    Moderator

    Du har rätt hjulinställning?

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

    #496254
    Anders Lindroth
    Deltagare

    Bra fråga.
    Toe-in är rätt vet jag men övriga vinklar har vi inte mätt upp. Får kolla i v-handboken vad det skrivs om dessa. När man kör rakt fram drar den lite till höger vid frirullning svagt åt vänster. Vad man nu kan dra för slutsatser av det?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng