Mystiskt elfel 900i -87
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2005-02-11 14:41 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej!
Finns någon som har en förklaring på detta: Bilen är en standard 900i årsmodell -87. Ibland när man kör minskar plötsligt tillgänglig ström långsamt eller ryckvis, instrumentjlus dimmar av, strålkastarnas sken avtar, vindrutetorkarna går långsammare, etc. Sedan Börjar tändningen påverkas med svårighet att köra på de högre växlarna som följd. Vid två tillfällen har bilen helt stannat för mig, annars så flimrar allt till och återgår till det normala utan åtgärd från mig. De gånger jag fått stopp har begränsad ström funnits när man vrider om startnyckeln (startmotorn orkar inte dra runt, men man hör att den slår till – strålkastarna lyser mkt svagt). Bägge gångerna har jag provat starta några gånger och efter några få minuter spinner den igång helt återställd…
Vad kan detta vara? Batteriet? Jordfel? Eller är det något elektroniskt som spökar? MYCKET tacksam för kluriga förslag!
Göran Sahlén
Hej Göran.
Jag utgår från att du kollat batteripolerna. Utan närmare analys av problemet, skulle jag kontrollera jordförbindelsen som sitter på balken under kylarpaketet. Nås från höger sida av motorummet.
Där samlas flera jordkablar, och risken är att en eller flera är av.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem