Någon som kan saab 900 turbo års 95?

Forums Övrigt Allmänt Någon som kan saab 900 turbo års 95?

This topic contains 2 replies, has 3 voices, and was last updated by 2005-07-09 20:16.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

anonymous
    Deltagare

Det är så att den laddar upp på rött när jag varvar ganska mycket och har fått reda på att den inte ska göra det.

Kan ni ge förslag på vad det kan vara för fel? Läcker det någon stans eller?

Tacksam för svar
    MVH Jimmy

Martin
    Deltagare

Det kan vara så att laddtrycket av tidigare ägare har justerats för att ge lite mer hästar. I en såpass “modern” bil styrs laddtrycket elektroniskt genom med hjälp av givar och regulatorer. Det finns kompetens här på forumet som säkert kan hjälpa dig.

Köp gärna en graderad turbotrycks mätare och koppla in för att mera exakt kolla vad du har för laddryck. Även om du inte vill ha den i bilen sedan är det ett bra mätinstrument när du justerar bilen …
    Det finns några olika sätt att höja turbotrycket på din bil

Ett sätt är såklart att mappa om styrsystemet men det är inget man gör själv och är i mitt tycke det enda seriösa sättet …

Ett annat sätt är att höja grundladdet lite då ökar hela tryck registret detta gör man genom att skruva ihop stången som sitter på wastergaten på turbon.

Kolla ditt grundladd genom att köra på trean i ca 70 Km sätt foten lätt på bromsen och gasa full gas då kommer den bara att ladda i grundladd tryck mätt med en graderad mätare vad du har då … jag skall kolla vad det skall vara i din bil ….

Det finns flera sätt att lura din bil till högre laddryck men dom skall jag inte gå in på nu ….

Men om bilen går bra och du är nöjd varför sänka trycket du kan ju reglera det med högerfoten

mvh Fredde

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng