När blir 9000 inbjudna?
- Detta ämne har 15 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 2009-06-06 20:52 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hade missat denna tråd men läste om den i senaste Bakrutan. Har själv alltid sett lite snett på 9000 som för mainstream och ville egentligen ha en og900 när vi bytte bil men de generösare innerutrymmena och den allmänt modernare framtoningen vägde över när vi skaffade vår nuvarande bruksbil Bottilia, en CS -94. Har dock funnit att den känns BÅDE modern och väldigt Saab! 🙂
Visst, den har en del lösningar som man kan undra över som rattlås istället för växellås och att generatorn måste bytas genom hjulhuset (!) men på vilken modern bil är det INTE trångt om saligheten när alla tillbehör och elektronik ska få plats på minsta möjliga utrymme?
9000 befinner sig väl nu på väg in i det berömda glappet, när reservdelar börjar tryta men innan entusiasterna fått upp ögonen för den. Heder åt dem som redan nu ser framåt och samlar på delar och hela bilar! :applause:
Själv har jag inte upplevt mig som sedd snett på i klubben för att jag låter en halvgammal bruksbil räknas som entusiastbil, utan snarare har jag fått beröm för min tråd under Saabprojekt.
Förresten fick jag en aha-upplevelse för ett par veckor sedan: Såg en 9000CC av första generationen snett bakifrån och PLÖTSLIGT ”såg” jag hur man skulle titta på bakpartiet och det gick från tråkigt till – SNYGGT! :worshippy:
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem