Nya lyktglas 96GL (V4 super 1978 – 1980)

Forum Övrigt Allmänt Nya lyktglas 96GL (V4 super 1978 – 1980)

Detta ämne innehåller 6 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-24 20:44.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

magnumr
    Deltagare

Behöver ha tag i nya lyktglas både fram och bak.
    Allra helst såna som inte ännu har färgats med zaponlack men färdiglackade går i värsta fall bra det med.

Någon som vet var man kan handla det?

Skulle behöva tätningslisterna också.

magnumr
    Deltagare

Nån måste väl ha koll på detta?

Den här killen har ju tydligen hittat det i alla fall: Jubileumsmodell på Garaget.org

Helst vill jag ha helvita fram och bak vill jag ha såna där man har lagt på den röda färgen men struntat i den oranga

William
    Deltagare

tjaa de är ju hårdvaluta idag, det är väl spana på tradera eller ha tur med nån som har liggande.

om du ändå ska modifiera dem så rekomenderar jag att du utgår ifrån begagnade och bleker/målar dem som du vill ha det, det blir ju bra mycket billigare om inte annat.

Per-Erik
    Deltagare

Det är min jubbe som det refereras till ovan och jag köpte mina (helt nya, oanvända) blinkersglas runtom från saabklubben i finland – de var svindyra, typ 1500:-/st men klart värt det 🙂

magnumr
    Deltagare

Är det Finska Saabklubben som äger gjutformarna och sen bara tillverkar lyktglas när de har fått in tillräckligt många beställningar eftersom att de är så dyra?

Känns som att detta får vänta ett litet tag till och försöka hitta begagnade så länge, tråkigt bara att min blinkerslampa bak är paj och skruvarna är runddragna. Skulle vara bra om man bara kunde spräcka glaset, byta lampan och sen sätta dit ett helt nytt.

Måste få färdigt min VW-buss innan jag börjar med saabprojektet.

Per-Erik
    Deltagare

Ta ett litet borr, borra bort skallen på skruven, plocka bort glaset, bort med skruvresterna, byt lampa, på med glaset – tadaa! 🙂

magnumr
    Deltagare

Tänkte försöka ge mig på det till att börja med.
    Men sen när det blir projektbil så blir det nya glas.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng