- Detta ämne har 33 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-09 14:57 av .
- FörfattareInlägg
- 30 april, 2011 kl. 12:56 #23978
janneh
Deltagare…och noterade en princip fullständig avsaknad av Saabgrejer! 🙁
Fördelningen var typ 30% moppe, 30% jänkare, 20% Volvo och 20% övrigt.
Enda Saabgrejen jag kom hem med var en (!) stänklapp med flygplanet på. Dessutom blev det en mutterdragare till kompressorn, en BP-pysslingdekal till att täcka den fula ”lagningen” på Bimsans förardörr, samt en cd till dotterns födelsedag. Allra roligast var dock den doppvärmare i jätteformat som jag visste att frun letat efter för att värma vattnet i badtunnan. Säljaren var dock helt övertygad om att jag behövde den för att producera Skogsstjärna… :doooooohh:30 april, 2011 kl. 13:48 #172520enor
DeltagareJag håller med till punkt och pricka. Det var tydligt att det hela utspelade sig på landet, kan man säga… med tanke på att i princip ALLT var antingen moppe, Volvo eller raggarbilsrelaterat.
Men det var en väldans skön dag i solen ändå!
30 april, 2011 kl. 13:54 #172521janneh
DeltagareSant, soligt och lagom varmt. Men borde inte närheten till Trollhättan ha någon inverkan?
30 april, 2011 kl. 14:51 #172522Johan Staaf
DeltagareHåller med de föregående talarna, det var hur mycket folk som helst. Först trodde jag att jag tagit fel som trodde att det var en veteranbilsmarknad, här kunde jag köpa räfsor, hattar fulla med godis och kopparbunkar. Nåväl, till slut dök det upp lite bildelar och även trogne Sören från Trollhättan var där så det gick att tjöta med någon som gillar Saab.
Synd att de inte har en hobbybilsparkering, nu var det så mycket bilar att åtminstone jag inte orkade gå runt för att hitta de spännande kärrorna.
Är lite tveeggad till att det är så mycket annat krafs, det gör ju iof att hela familjen kan hitta något att kika på vilket kanske är bra. Men jag satsar nog enbart på de klassiska Saabträffarna framöver, nästa datum är Saxtorp 28 maj, en ny erfarenhet för mig. Får se om det blir att åka dit i 99 GL -78 eller 900 cab -88…
Johan i den vita 99:an.
30 april, 2011 kl. 14:55 #172523walle
Deltagaremen va fan johan jag har saab träff den 21 maj det blir god mat mycket delar bara 99 å 900 delar nytt så klart ska plocka fram alla godsaker jag har liggandes
30 april, 2011 kl. 17:04 #172527kg70
Deltagare30 april, 2011 kl. 17:07 #172528johan josefsson
DeltagareJag lyckades i alla fall köpa Saabdelar som fyllde hela bagageutrymmet. Dessutom var 90 procent av det nya delar. Ni får rota djupare i lådorna nästa gång, eller se till att inte komma efter mig…
30 april, 2011 kl. 20:07 #172534janneh
DeltagareNej visst, om man letar hittar man säkert. Glömde nämna att jag fick köpt ett fräscht fast trepunktsbälte som jag hittade i en 10-kronorslåda tillsammans med svetshjälmar och ett gasolkök, och den lådan hade jag redan kikat i en gång. :crazy:
Vad jag saknade var de bord där man direkt ser att här är det Saab som gäller, sedan kan man börja gräva på allvar. Ska man rota i alla prylbingar har man ett grannlaga arbete… 🙂30 april, 2011 kl. 20:09 #172535janneh
Deltagare30 april, 2011 kl. 21:02 #172539kg70
DeltagareDen hade kanske varit lite trång på dig. Undrar om Johan köpte bakstammen till tidig 99a som jag hade spanat in men inte köpte. Att man aldrig lär sig… Hittade en ny kylarbalk till 99 i alla fall. Och bakljus till min Opel Manta. Fast hitta delar till gamla Oplar är ännu värre.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 197230 april, 2011 kl. 21:11 #172543cabmange
Deltagarekg70 wrote:Den hade kanske varit lite trång på dig. Undrar om Johan köpte bakstammen till tidig 99a som jag hade spanat in men inte köpte. Att man aldrig lär sig… Hittade en ny kylarbalk till 99 i alla fall. Och bakljus till min Opel Manta. Fast hitta delar till gamla Oplar är ännu värre.K-G
Hm man pratar inte manta och inte bifogar bilder, var själv galen i dessa och har haft alla årsmodeller av a moddelen men hade inte råd att köpa den blå gt/e som man drägglade på när man gjorde lumpen.
//MH
2 maj, 2011 kl. 11:57 #172609kg70
Deltagarecabmange wrote:kg70 wrote:Den hade kanske varit lite trång på dig. Undrar om Johan köpte bakstammen till tidig 99a som jag hade spanat in men inte köpte. Att man aldrig lär sig… Hittade en ny kylarbalk till 99 i alla fall. Och bakljus till min Opel Manta. Fast hitta delar till gamla Oplar är ännu värre.K-G
Hm man pratar inte manta och inte bifogar bilder, var själv galen i dessa och har haft alla årsmodeller av a moddelen men hade inte råd att köpa den blå gt/e som man drägglade på när man gjorde lumpen.
//MH
Jo, jag minns Manta-tråden du startade för ett tag sen. Jag har ägt -72, -73 och -75. Det är -72an jag renoverar men den är bara ett tomt skal idag med resten av bilen i banankartonger så jag har inte mycket till bilder.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 19722 maj, 2011 kl. 12:11 #172610cabmange
Deltagarekg70 wrote:cabmange wrote:kg70 wrote:Den hade kanske varit lite trång på dig. Undrar om Johan köpte bakstammen till tidig 99a som jag hade spanat in men inte köpte. Att man aldrig lär sig… Hittade en ny kylarbalk till 99 i alla fall. Och bakljus till min Opel Manta. Fast hitta delar till gamla Oplar är ännu värre.K-G
Hm man pratar inte manta och inte bifogar bilder, var själv galen i dessa och har haft alla årsmodeller av a moddelen men hade inte råd att köpa den blå gt/e som man drägglade på när man gjorde lumpen.
//MH
Jo, jag minns Manta-tråden du startade för ett tag sen. Jag har ägt -72, -73 och -75. Det är -72an jag renoverar men den är bara ett tomt skal idag med resten av bilen i banankartonger så jag har inte mycket till bilder.
K-G
Är det en S eller SR?
Träffade en kille på 80-tals träffen och som åkte på Opel träffar, han kunde inte minnas att han sett någon SR av A-mantan. Min gamla -71:a deg471 är tydligen en lastbil numer.
De 2 andra är redan borta sedan många år :crying:2 maj, 2011 kl. 14:09 #172624kg70
Deltagarecabmange wrote:kg70 wrote:cabmange wrote:kg70 wrote:Den hade kanske varit lite trång på dig. Undrar om Johan köpte bakstammen till tidig 99a som jag hade spanat in men inte köpte. Att man aldrig lär sig… Hittade en ny kylarbalk till 99 i alla fall. Och bakljus till min Opel Manta. Fast hitta delar till gamla Oplar är ännu värre.K-G
Hm man pratar inte manta och inte bifogar bilder, var själv galen i dessa och har haft alla årsmodeller av a moddelen men hade inte råd att köpa den blå gt/e som man drägglade på när man gjorde lumpen.
//MH
Jo, jag minns Manta-tråden du startade för ett tag sen. Jag har ägt -72, -73 och -75. Det är -72an jag renoverar men den är bara ett tomt skal idag med resten av bilen i banankartonger så jag har inte mycket till bilder.
K-G
Är det en S eller SR?
Träffade en kille på 80-tals träffen och som åkte på Opel träffar, han kunde inte minnas att han sett någon SR av A-mantan. Min gamla -71:a deg471 är tydligen en lastbil numer.
De 2 andra är redan borta sedan många år :crying:Min är en 16S från början. Satt en 1900 i när jag köpte den. Det var en renoverad SR på Träffpunkt 70 2009. Sedan finns det väl en handfull till i landet i mycket varierande skick. De flesta Mantor är rostiga och/eller ombyggda.
I Nossebro stod det en fin Commodore A GS/E på parkeringen. Läcker! När jag rundade den höll jag på att snava över en Sonett III med ronaler. Fasen vad låga de är!
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 19722 maj, 2011 kl. 15:16 #172629cabmange
Deltagarekg70 wrote:I Nossebro stod det en fin Commodore A GS/E på parkeringen. Läcker! När jag rundade den höll jag på att snava över en Sonett III med ronaler. Fasen vad låga de är!K-G
Men jag tror en Esprit är lägre 🙂 112 cm.
//Magnus
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.