OG900 laddar dåligt varm

Forum Modellspecifika forum OG900 OG900 laddar dåligt varm

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-01 15:30.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

martinhbg
    Deltagare

Hej alla!

Jag är lite nybörjare så ursäkta om jag använder fel termer eller så 🙂

Jag har en TurboS från 92. Den har Speedparts steg 1. Den har alltid gått som en raket men senaste tiden har något hänt…

När bilen är varm laddar den dåligt/inte stabilt. Ibland laddar endast till något över GLT, ibland som den ska för att plötsligt dra ner på trycket, ibland helt perfekt… Detta kan variera från acceleration till acceleration.

När den är kall laddar den fullt och stabilt.

Var tycker ni jag ska börja leta?

/Martin

plankan
    Deltagare

Hej.
    Får börja med att gratta dig till ett underbart val av bil 🙂

Börja med att gå över allt du bara hittar av vacumslangar under huven.

När gjorde du service senast,för annars kan T16 vara lite ”känslig” med tänddelarna som stift kablar rotor/lock
    (nu är det väl NGK stift du har i den) :whistle:

martinhbg
    Deltagare

Tack! Visst är den fin!!! Jag letade efter antingen en trubbnos aero eller en turbo s. Hittade ingen tillräckligt fin trubbnos inom rimlig tid så när den här dök upp var det bara att slå till!

Tack för tipsen också. Ska kolla slangar och tänddelar – NGK sitter där iaf redan 🙂 Men det är just det att det varierar så mellan kall och varm som känns konstigt – en dålig vaccumslang borde väl så att säga läcka hela tiden?

/Martin

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng