Oljebyte på Saab 9-5ng 2011

Forum / Modellspecifika forum / NG9-5 / Oljebyte på Saab 9-5ng 2011

  • Författare
    Inlägg
    • juni 2, 2015 kl. 16:45 #374892

      Tjena,

      Skall byta olja på min 9-5ng från 2011, vet någon hur stort nyckel man skall ha för att få loss oljefiltret, vet olije filtret är 66mm men hur stor nyckel?

      Tacksam för svar.

        juni 9, 2015 kl. 17:07 #375227

        Om det är en fyrcylindrig bensin eller Etanolmotor så gissar jag att nyckelvidden är 32mm eftersom 9-3 har det och dom har samma filter. Det kan ju skilja ändå om locken är olika.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.