Originalradio till classic 900

Forum Modellspecifika forum OG900 Originalradio till classic 900

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-07-24 17:47.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Martin
    Deltagare

Jag har en originalradio av Clarions fabrikat. Jag har rätt kod till radion, men får ingen chans att mata in den. Nu visas en felaktigt inmatad kod, 4111, i teckenfönstret då jag knäpper igång radion, och inte ordet ”CODE” som indikerar att man kan mata in en ny kod.

Jag har testat lite olika varianter:

[image]http://www.saabklubben.com/ubbthreads/attachments/571419-saab_radio_900.jpg[/image]

• Jag har prövat att ha apparaten strömlös flera dagar. Samma resultat, 4111.
    • Jag har kopplat på spänningen två dagar i sträck för att sedan knäppa igång radion. Samma resultat, 4111
    • Jag har prövat att låta radion vara igång två dar i sträck. Samma resultat, 4111.

Skall det vara så här eller har den gått i baklås? Hjälp!

x3m1s
    Deltagare

Hej!

Finns det ett backup-batteri i radion? Koppla bort batteriet om det finns! Finns inget batteri, lägg hela radion i frysen ett par dygn. Ta fram radion, tina upp den och låt den torka ordentligt, innan du startar upp den! Frysproceduren ska i bästa fall kunna nollställa minnet. Om komponenterna har militära prestanda så fungerar inte frysbox, då måste du ner i ca. -40 grader.

Martin
    Deltagare

Tack, jag skall testa detta. Förhoppningsvis är den inte ruggad/milspecad

Du tror att den gått i baklås?

x3m1s
    Deltagare

Hej!

Yes!

J-E

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng