ovanlig Saab 900 -81

Forum Modellspecifika forum OG900 ovanlig Saab 900 -81

• Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2008-10-28 20:26 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    falko.vogler
    Deltagare

Hej,

denna finns till salu i tyskland: saab 900 -81 .

Har aldrig sett en liknande, framför allt inte denna typ av inredning i blått. Kan det vara nån speciell modell?

/Falko

emul
    Moderator

Är det inte EMS-/turbostolar?

Magnus Dufva
    Deltagare

De e ju en 80:a, å då stämmer det ju förutom vissa moderniseringar som ratt, grill mm.

aero16v
    Deltagare

Angående inredningen så har jag en exakt likadan i min SAAB 900T-80.Coola saker det där!

900lyx-82
    Deltagare

Men vad är det för lack, liknar ju en lyx med 2 tons lack.
    Men den är mörkare i nedre delen av bilen. Har aldrig sett
    sån bil förut, ja förutom min lyx med rätta färgerna förstås.

Finns en till 900:a t16 likadan men nyare i våra bilar gallerian se till höger,
    den bilen har även aero packet.

Mh TT

petter.w
    Deltagare

Det är en SAAB 900 turbo från 1980 som ngt försökt styla upp genom att lacka halva bilen mörkare samt bytt vissa delar såsom grill, ratt kofångare etc.
    Inredningen och klädseln satt i alla ljusblå Saab 900 (99) turbo 3D och EMS FRÅN 1979 OCH -80.

//Petter

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng