Övertryck i förgasare?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Övertryck i förgasare?

  • Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2002-04-03 23:02 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      april 3, 2002 kl. 23:02 #8451

      På senare tid har min SAAB 95 -74:s förgasare börjat ryka bensinångor från ”bakelitslangen” på hö sida. Plockade isär förgasaren och gjorde rent i diverse kanaler och flottörhus och problemet minskade något men inte tillräckligt.

      Vad är felet?

      Jag får väl svara på frågan själv…och delar min nuvunna kunskap. Jag sänkte trottelnivån något, troligtvis höll ”inflödeskolven”, som justeras av flottören, inte tillräckligt tätt.

      Allt gott// crall

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.