Övertryck i förgasare?
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2002-04-03 23:02 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Övertryck i förgasare?
På senare tid har min SAAB 95 -74:s förgasare börjat ryka bensinångor från ”bakelitslangen” på hö sida. Plockade isär förgasaren och gjorde rent i diverse kanaler och flottörhus och problemet minskade något men inte tillräckligt.
Vad är felet?
Jag får väl svara på frågan själv…och delar min nuvunna kunskap. Jag sänkte trottelnivån något, troligtvis höll ”inflödeskolven”, som justeras av flottören, inte tillräckligt tätt.
Allt gott// crall
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem