Hej! Har nu fått nys om en v4 maskin till min -76 v4, säljaren påstår att det är en 1600cc original från ford. Min fråga är gjordes det några 1600cc v4 motorer eller är det 1500 och 1700? Om det är så att den har suttit i tex. de engelska ford capri och liknande passar den isf? MVH Robban
De engelska motorerna passar inte och ska tydligen vara ganska annorlunda gjorda. 1600cc är inget jag hört talas om, det enda jag kan tänka mig är typ överdimensionskolvar och lite avrundning av siffror kanske?
Det är bra att du är misstänksam mot sådana där udda påståenden. Jag tittade en gång på en 95 som det påstods sitta en ”Monte Carlo”-motor i. :crazy: Det blev affär (av andra skäl än motorn), men det visade sig att det var en standard-B-maskin.
Ja det var det jag misstänkte, jag får kanske ta mig en titt iaf och se vad det är för något då ägaren inte verkade veta så mkt om v4or. man vill ju ha igång bettan nu när snön börjar försvinna. mvh robban
v4Robban wrote:
Hej! Har nu fått nys om en v4 maskin till min -76 v4, säljaren påstår att det är en 1600cc original från ford. Min fråga är gjordes det några 1600cc v4 motorer eller är det 1500 och 1700? Om det är så att den har suttit i tex. de engelska ford capri och liknande passar den isf? MVH Robban
Capri och 1600cc, då är det en radfyra.