Pendlande tomgång Saab 900 i 16V-90
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-11-11 15:02 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Pendlande tomgång Saab 900 i 16V-90
Hej!
Noterade idag att tomgången på vår Saab är lite ojämn. Varvet är cirka 1000/ min och plötsligt kan det sjunka till cirka 800 för att sedan återgå till tidigare varv…
Vart ska jag felsöka?
Funderar på om det kan vara läckande packning till insugningsröret?
Vakumslangarna är bytta innan felet uppstod…
Nytt avgassystem inkl kat monterat…
Eller kan jag felsöka med LH-testern?
Tacksam för svar:
Hälsn Jan
Testa och göra rent tomgångsventilen, brukar ha en tendens att bli sotig. Rengör med tex bromsrengöring.
Kolla gärna anslutningarna på tomgångsmotorn efter oxid, brott o dyl.
96 V4 1975 ”Bollen”
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem