Pendlande tomgång Saab 900i 16V -90
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2011-11-11 15:13 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Pendlande tomgång Saab 900i 16V -90
Hej!
Noterade idag att tomgången på vår Saab är lite ojämn. Varvet är cirka 1000/ min och plötsligt kan det sjunka till cirka 800 för att sedan återgå till tidigare varv…
Vart ska jag felsöka?
Funderar på om det kan vara läckande packning till insugningsröret?
Vakumslangarna är bytta innan felet uppstod…
Nytt avgassystem inkl kat monterat…
Eller kan jag felsöka med LH-testern?
Tacksam för svar:
Hälsn Jan
Testa den elektriska anslutningen till tomgångsmotorn. Om det blir oxid och dålig kontakt där kan du få de symptomen. lycka till!
96 V4 1975 ”Bollen”
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem